کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

سهميه بندي بنزين نبايد منجر به گراني همه چيز در کشور شود

24 آبان 1398 ساعت 14:02

امام جمعه لردگان گفت: مساله سهميه بندي بنزين يک تصميمي است که دولت با کارشناسي و خرد جمعي و مهمتر از همه قاچاق بي رويه سوخت باعث شد که اين مصوبه عملي شود ولي بايد به اجراي اين تصميم توجه داشت تا تبديل به يک بحران نشود.


 به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاده امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ابتدا خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و از قول امام علي عليه السلام فرمود: اي مردم بترسيد که اعمال و رفتار شما مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صحراي محشراز عظمتش کودک پير مي شود.
 
وي در ادامه به سالروز ولادت با سعادت نبي مکرم اسلام (ص) و  حضرت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: جامعه قبل از بعثت جامعه سالم و اجتماعي نبود و فضاي آن روز فضاي ناسالم و آلوده بود که با ولادت نبي اکرم دگرگوني فردي و اجتماعي در فضاي آلوده آنروزها به وجود آورد و  وجود مقدس نبي اکرم(ص) به عنوان تجسم عيني تعاليم اسلام درخشيد و  سيره عملي و نوراني پيغمبر اکرم (ص) براي همه اعصار الهام بخش است و مي بايست ادامه پيدا کند.

تاج زاد بيان داشت: اصل يکرنگي و صداقت مهمترين اصل سيره عملي پيغمبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است  و اين سيره در زندگي همه ما مي‌بايست ساري و جاري باشد.

ايشان در ادامه بنابر اصل يکرنگي و صداقت همه مسئولين را به رعايت اين اصل سفارش نمود و خواستار شد که چنانچه مسئولي صداقت نداشته باشد و مسائل اعتقادي را رعايت نکرده باشد و اين حرکات به دور از سيره عملي معصومين است.
 
امام جمعه لردگان گفت: دومين اصلي که  در زندگي پيغمبر(ص) و معصومين(ع)  موج مي‌زند کمک به محرومان و دستگيري از مستضعفين جامعه است  پيغمر(ص) اسلام خود را از جامعه فقيرو مستضعف مي‌دانست و سبک زندگي اش هم سطح با فقرا و مستضعفين بوده است . سپس همه ما بايد بکوشيم که گوشه‌اي از سيره عملي آن حضرت را در زندگيمان پياده کنيم.
 
خطيب جمعه لردگان، در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته در ابتدا به وضعيت اخير گراني بنزين و شرايط اقتصادي موجود اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اين موضوع کارشناسي و خرد جمعي و مهمتر از همه قاچاق بي رويه سوخت باعث شد که اين مصوبه عملي شود .

وي در ادامه دولت را به نظارت کافي جهت جلوگيري از افزايش قيمت هابه تبع گراني بنزين سفارش کرد و دولتمردان را به صرفه جويي هاي حاصل از اين موضوع نمود و دراين خصوص نظارت ها را خواستار شد.

تاج زاد، همچنين به دستگيري مفسد اقتصادي اخير توسط فرزندان سپاه اشاره نمود و از آنها در اين زمينه تشکر و قدرداني نمود و از قوه قضاييه خواستند که در برخورد ها با قاطعيت و صلابت اقدام نمايند . و فساد را در هر سطحي ريشه کن کنند.
 
وي همچنين در ادامه به هفته کتابخواني اشاره کرد و از مردم خواست فرهنگ کتاب و کتابخواني را رشد دهند و با اين فرهنگ رشد علمي و روحي خود را بالا ببرند.

امام جمعه لردگان،  به سالروز آزادي سوسنگرد توسط رزمندگان سلحشور نيز اشاره کرد گفت:  آزادسازي  سوسنگرد لبيک عملي به فرمان حضرت امام رحمة الله عليه بود.
 
وي در ادامه به هفته بسيج نيز اشاره نمود و گفت: بسيج متعلق به گروه خاصي نيست و همه مي بايست بسيجي باشند  و اين فرهنگ بسيج را در جامعه گسترش دهيم و بسيج ما نيز مي بايست فهم سياسي و بصيرتي خود را  بالا ببرد چرا که بسيج در همه زمينه ها راهگشا است .
 
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاده امام جمعه لردگان  در ادامه خطاب به مسئولين شهري و شهرداري را به  رسيدگي معابر و رسيدگي به مردم سفارش کردند و از آنها خواست که فرصت‌هاي پيش‌رو را غنيمت شمارند و  خدمت رساني به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 وي در پايان خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  با اشاره به نزديک بودن به انتخاب هيئت اجرايي انتخابات مجلس، مسئولين فرمانداري را به تشکيل هيئت هاي اجرايي سالم و متشکل از همه طوايف سفارش کرد و در اين خصوص خواستار  حضور افراد انقلابي و مومن در اين هيئت‌ها شدند.

انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 43255

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43255/سهميه-بندي-بنزين-نبايد-منجر-گراني-همه-چيز-کشور-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir