کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخترع چهارمحالی:

مخترعان برای ادامه راه خود به حمایت نیاز دارند/ مشکلات هرگز مانعی برای کارم نیستند

23 آبان 1398 ساعت 8:29

یکی از مخترعان در چهارمحال و بختیاری گفت: اختراع فقط ایده‌پردازی و ساختن آن نیست، مهم‌ترین خروجی برای اختراعات این است که مخترع بتواند تغییرات اساسی در فضای کسب و کار داشته باشد، یعنی با تجاری‌سازی اختراع‌ بتواند یک تحول عظیم در بستر کسب و کار خود داشته و در این راستا زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازد و این موضوع حمایت همه‌جانبه مسئولان را می‌طلبد.


فاطمه سلیمی نخبه بنی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 27 سال سن دارم و از سال 87 کار خود را در زمینه ابتکار و اختراع آغاز کردم و درحال‌حاضر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته MBA (مدیریت کسب و کار و و استراتژیک) هستم.
 
وی اولین اختراع خود را دستگاه شستشوی چشم معرفی کرد و یادآور شد: استارت کارم در بحث اختراعات از همین دستگاه شروع شد، که با ارائه آن در جشنواره خوارزمی موفق به کسب رتبه شدم.
 
این مخترع چهارمحالی خاطرنشان کرد: اختراعات دیگرم در زمینه‌های مختلف خصوصا پزشکی و صنعتی مثل کفش طبی، ماسک هوشمند چندمنظوره، شیرآلات مدرج برای صرفه‌جویی در مصرف آب  است و طرح‌های دیگر مانند دستگاه مه‌پاش که به‌صورت تیمی با دانشجویان در شرکت مان به ثبت رسید.
 
سلیمی با تاکید بر اینکه نیاز امروز این است که جامعه و مسئولین نخبه‌باور باشند، یعنی مخترعین را در حوزه‌های مختلف خصوصا تجاری‌سازی اختراعات‌شان درک و حمایت کنند اضافه کرد: اختراع فقط ایده‌پردازی و ساختن آن نیست، مهم‌ترین خروجی برای اختراعات این است که مخترع بتواند تغییرات اساسی در فضای کسب و کار داشته باشد، یعنی با تجاری‌سازی اختراع‌ بتواند یک تحول عظیم در بستر کسب و کار خود داشته و در این راستا زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازد و این موضوع حمایت همه‌جانبه مسئولان را می‌طلبد.
 
وی بیان داشت: باید حمایت‌ها از فعالان در این عرصه همه‌جانبه باشد، همه مشکل ما به دلیل عدم توجه مسئولین نیست و گاهی اوقات اینکه خود مخترعین هم واقع‌بین نیستند و آینده‌نگری در این زمینه ندارند به‌عنوان یک مشکل مطرح است، درصورتی که آینده‌نگری در این زمینه بسیار اهمیت دارد و این موضوع به مخترع کمک می‌کند تا شرکت خود را به ثبت رسانده و محصول خود را تجاری‌سازی کرده و با وارد کردن این محصول در بستر اقتصادی تاثیرات مثبتی هم بر روی جامعه داشته و هم برای خودش.
 
این مخترع چهارمحالی تاکید کرد: من همواره سعی کردم مشکلات پیش رویم را مثل یک شکلات ببینیم و هرگز این مشکلات را به‌عنوان مانع نمی‌بینم بلکه در مواجهه با آن‌ها همواره این را می‌گویم که یا "راهی خواهم ساخت یا راهی خواهم یافت" و به دنبال حل آن هستم.
 
این مخترع جوان چهارمحالی افزود:  برای حل مشکلات همیشه راهی هست مهم این است که تمرکز داشته باشی و بتوانی آن را به بهترین شکل بدون هیچ محدودیتی حل کرد.
 
سلیمی با اشاره به اینکه درحال حاضر مدتی است که به‌صورت فردی کار نمی‌کنیم و اگر مطالبه‌ای را عنوان می‌کنم از سوی جامعه نخبگان است افزود: نخبگان را باور داشته باشید و بیشتر در اجتماع به این بچه‌ها بها دهید، همین که بسیج در برنامه‌های مختلف ما را شرکت می‌دهند باعث رشد ما شده و اعتماد به نفس خوبی به نخبگان می‌‎دهد.
 
وی اضافه کرد: وقتی اسم نخبه می‌آید فکر همه به سمت شخصی می‌رود که در همه مسائل توانایی دارد در حالی که من معتقدم نخبه کسی است که باید تمرکز فکری داشته باشد و هدفش را تعیین و روی آن متمرکز شود و در این مسیر تلاش و پشتکار داشته باشد و به نظر من همه می‌توانند نخبه باشند و دلیل آن استعدادی است که خدا به همه داده که می‌توانند از آن استفاده کرده و در یک خط در یک بازه زمانی حرکت کنند و به هدف خود برسند.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 43252

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43252/مخترعان-ادامه-راه-خود-حمایت-نیاز-مشکلات-هرگز-مانعی-کارم-نیستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir