کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان بروجن؛

مردم و صاحبان عزا برای حذف آداب و رسوم غلط ریش سفیدی کنند/هزینه های اضافی صرف دیون شرعی اموات شود

23 آبان 1398 ساعت 8:21

امام جامعه شهرستان بروجن گفت: بزرگان و ریش سفیدان با احیاء سنت های اصیل ایرانی اسلامی، زمینه را برای حذف آداب و رسوم غلط از مجالس عزاداری فراهم کنند.


حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: متأسفانه برخی آداب مجالس عزاداری امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و نه تنها تکریم اموات نیست، بلکه مصیبت ‌های دیگر را بر مصیبت زده تحمیل می‌کند.
 
وی استفاده از تاج گل های طبیعی با قیمت های میلیونی و پهن کردن سفره های پرزرق و برق را از جمله سنت های ناصحیح در مجالس عزاداری عنوان و گفت: لازم است با همراهی و مشارکت مردم و متنفذین، سنت های غلط و اشتباه را تغییر و سنت های صحیح را ترویج کرد.
 
حجت الاسلام هراتی مطلق با بیان اینکه مهمان نوازی جز جدایی ناپذیر زندگی اقوام ایرانی در نقاط مختلف کشور می باشد، افزود: افزون بر صرف هزینه ‌های سنگین برای خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن، مصیبت زده باید پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر وارد شده که تحمیل این هزینه از نظر آموزه ‌های اسلام امری ناپسند و سنتی غیرعقلانی است.
 
امام جمعه بروجن استفاده از سنگ های زینتی و تشریفاتی در سنگ قبور اموات را دیگر سنت ناپسندیده و غلطی عنوان کرد که متأسفانه کاربردی جز تجمل گرایی و اسراف ندارد.
 
وی گفت: مناسب است صاحبان عزا هزینه های اضافی را صرف امور خیریه و مستمندان و رفع حاجت نیازمندان و درماندگان و کارهای خیر هم چون تهیه جهیزیه برای افراد بی بضاعت و... نمایند.
 
حجت الاسلام هراتی مطلق اضافه کرد: تاکنون و با حضور مردم بسیاری از رویه های ناصحیح در امورات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... اصلاح شده و لازم است در این خصوص هم با ورود بزرگان و ریش سفیدان، زمینه برای حذف آداب و رسوم غلط فراهم شود.
 

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 43249

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43249/مردم-صاحبان-عزا-حذف-آداب-رسوم-غلط-ریش-سفیدی-کنند-هزینه-های-اضافی-صرف-دیون-شرعی-اموات-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir