۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۳۲۳۷
رئیس جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید سالانه 900 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

رئیس جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نهال‌ها از طریق دو بخش دولتی و خصوصی در استان تأمین می‌شود گفت: سالانه 900 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری به تولید می رسد.
تولید سالانه 900 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری
علی حسین امینی رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از تولید 17 گونه جنگلی در دو نهالستان واقع در شهرکرد و لردگان خبر داد.

وی این گونه‌ها را شامل داغداغان، انجیر، زبان گنجشک، بادام کوهی، بادام تلخ، بلوط، بنه، زالزالک، گلابی وحشی و گونه‌های چوبده همچون صنوبر و... برشمرد و اظهار کرد: تقریباً 84 درصد مساحت این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

امینی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدامات و برنامه‎هایی درقالب طرح مدیریت بوم‌سازگان زاگرس از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را در طول سال دنبال می‌کند که یکی از این اقدامات جنگل‌کاری شامل غنی‌سازی و توسعه جنگل‌هاست. 

وی با اشاره به اینکه نهال‌ها از طریق دو بخش دولتی و خصوصی در استان تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: سالانه 900 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری به تولید می رسد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ار این تعداد، سالانه 150 هزار نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مراکز خریداری و توزیع می‌شود. 

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۳:۳۳

28 Dec 2019