کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن؛

سگ های ولگرد 4 میلیارد هزینه به بهداشت و درمان بروجن تحمیل کردند/دستگاه های متولی چاره اندیشی کنند

21 آبان 1398 ساعت 8:08

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن، گفت: افزایش بی رویه جمعیت سگ های ولگرد و پرسه زنی در کوچه و خیابان های شهر، تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی است.


محمدحسن کرمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط از سال 90 تاکنون، گزش های صورت گرفته توسط حیوانات ولگرد با افزایش چند برابری مواجه بوده است.
 
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 414 مورد گزش توسط سگ های ولگرد در شهرستان بروجن گزارش شده و مصدومان تحت خدمات درمانی و پیشگیری شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته اند.



محمدحسن کرمی با بیان اینکه خدمات درمانی شامل تزریق سرم و واکسن، شستشو و پانسمان زخم های ایجاد شده می باشد، اضافه کرد: هر گزش نیازمند دریافت 5 مرحله واکسن و سرم بوده که با احتساب هزینه های غیرمستقیم، 10 میلیون تومان هزینه دربردارد.
 
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب در بروجن گفت: فعالیت این مرکز با ظرفیت نگهداری 700 قلاده سگ، به تنهایی کمکی به کاهش سگ های ولگرد نمی کند.



 
وی افزود: دستگاه های متولی با راه اندازی مراکز نگهداری حیوانات بلاصاحب در سایر شهرهای استان، زمینه را برای کاهش سگ گزیدگی و تأمین امنیت سلامت و بهداشت عمومی فراهم کنند.
 
به گزارش جهانبین نیوز، کمتر از یک سال از فعالیت اولین مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب استان در شهر بروجن گذشته و اکنون نبود دامپزشک، چرخه عقیم سازی و کنترل جمعیت این حیوان ناقل بیماری را به تعطیلی کشانده است.
 
داوود ربیعی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن در گفت و گو با جهانبین نیوز، عدم تخصیص اعتبار از سوی استانداری و انعقاد قرارداد را علت حضور نیافتن دامپزشک در این مرکز عنوان کرده است.



سوء مدیریت و ناهماهنگی هایی که بهداشت عمومی را به مخاطره انداخته و طی دو سال گذشته، رقمی بالغ بر 9 میلیارد تومان هزینه به بهداشت و درمان شهرستان بروجن تحمیل کرده است، اعتباری که با مدیریت صحیح می توانست صرف ایجاد زیرساخت های درمانی و ارتقاء سلامت شهروندان شود...
 
 
انتهای پیام/1030ج  


کد مطلب: 43228

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43228/سگ-های-ولگرد-4-میلیارد-هزینه-بهداشت-درمان-بروجن-تحمیل-کردند-دستگاه-متولی-چاره-اندیشی-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir