۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۳۲۲۴
کارشناس کشاورزي/

ظرفيت‌هاي توسعه اقتصادي شهرستان فارسان به‌صورت ناشناخته باقي‌مانده است

کارشناس کشاورزي گفت: شهرستان فارسان از ظرفيت‌هاي زيادي در جهت رشد و توسعه اقتصادي برخوردارمي باشد ولي هنوز به‌صورت ناشناخته باقي‌مانده است براي رشد و توسعه اقتصادي در يک منطقه ابتدا بايد بدانيم که در چه زمينه‌اي مي‌توان به اين هدف دست‌يافت.
ظرفيت‌هاي توسعه اقتصادي شهرستان فارسان به‌صورت ناشناخته باقي‌مانده است
غلامرضا اسدي کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: شکي نيست که تا زماني که ندانيم چه چيزي در دست داريم نمي‌توانيم به‌صورت عملي وارد چرخه توسعه اقتصادي شويم به همين منظور ابتدا بايد منابعي را که در اختيارداريم شناسايي کرده سپس درصدد جستجوي راهکاري مفيد جهت توسعه آن باشيم.

وي به دو منبع بالقوه آب‌وخاک در شهرستان اشاره داشت و گفت: باوجود رودخانه‌هاي پرآب در منطقه، جاي بسي تعجب است که در جاي‌جاي شهرستان کمبود آب به چشم مي‌خورد که اين امر نتيجه عدم برنامه‌ريزي در جهت بهينه‌سازي استفاده از منابع آبي شهرستان مي‌باشد.

وي بيان داشت: همچنين شهرستان ما داراي خاک بسيار مرغوب و حاصلخيز جهت پرورش انواع محصولات کشاورزي باارزش مي‌باشد ولي متأسفانه در صنعت کشاورزي هنوز به همان روال کشت سنتي و عملکرد پايين و کشت محصولات بدون ارزش ادامه مي‌دهيم اگر بگوييم از هر هکتار زمين کشاورزي در شهرستان فارسان مي‌توان سالانه معادل يک کيلوگرم طلا برداشت نمود گزافه‌گويي نکرده‌ايم.

وي به صنعت گردشگري شهرستان هم اشاره‌ کرد و اظهار داشت: يکي ديگر از ظرفيت‌هاي شهرستان فارسان در جهت رشد و توسعه اقتصادي صنعت گردشگري مي‌باشد کمتر مکاني در اين شهرستان مي‌توان يافت که فاقد جاذبه‌هاي منحصربه‌فرد گردشگري نباشد لذا باوجود چنين پتانسيلي جاي سؤال دارد که چرا سهم بسيار ناچيزي از اين صنعت نصيب شهرستان ما گرديده است.

وي به صنايع معروف و منحصربه‌فرد شهرستان فارسان اشاره و عنوان داشت: باکمي تأمل مي‌توان تعدادي از صنايع معروف در شهرستان را برشمرد که متأسفانه به آن‌ها توجه کافي نگرديده با گسترش و توسعه اين صنايع نيز مي‌توان چشم‌انداز خوبي نسبت به توسعه شهرستان داشته باشيم.

انتهای پیام/530پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۹:۲۷

27 Dec 2019