کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزير کشور در بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا؛

عزم دولت براي ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه يافته کشور جدي است

18 آبان 1398 ساعت 8:34

معاون وزير کشور با اشاره به لزوم هم افزايي تمامي دستگاه‌هاي اجرائي استاني و ملي گفت: اميد داريم با بهره گيري از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پايان دولت تدبير و اميد باشيم.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ مهدي جمالي نژاد معاون وزير کشور درحاشيه بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا گفت:  با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر الگو برداري از نحوه ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در شهرستان قلعه گنج استان کرمان، وزارت کشور براساس سه شاخص ضريب محروميت، توسعه اقتصادي و توسعه اجتماعي اقدام به انتخاب ۳۱ شهرستان کمتر توسعه يافته از تمامي استان‌هاي کشور کرد.

وي افزود: در گام بعدي با بهره گيري از ظرفيت‌هاي موجود در استان‌هاي کشور، سند توسعه شهرستان‌هاي منتخب تهيه و در اسفند سال گذشته رونمايي شد و اکنون نيز اجرائي شدن سند مذکور با سرعت در دستورکار وزارت کشور و ساير وزارتخانه‌هاي مرتبط قرار دارد.

جمالي نژاد با اشاره به لزوم هم افزايي تمامي دستگاه‌هاي اجرائي استاني و ملي افزود: اميد داريم با بهره گيري از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پايان دولت تدبير و اميد باشيم.

رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور در ادامه با حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان‌هاي لردگان و خان ميرزا اعلام کرد: شهرداران بايد به الگو‌هاي موفق شهر‌هاي بزرگ توجه کنند و طرح‌هاي دانش‌بنيان و دانش‌محور را تقويت و زمينه تسريع در روند توسعه را فراهم کنند.

وي افزود: يکي از مهمترين برنامه‌هاي دولت توجه به مناطق کمتر توسعه يافته است و براين اساس سعي مي‌شود در اختصاص ماشين‌آلات به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي اولويت‌دار توجه بيشتري صورت گرفته و تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌هاي مناطق کمترتوسعه يافته مانند ساختمان شهرداري‌ها و آتش‌نشاني‌ها و ساخت خيابان‌ها کمک شود.

وي يادآور شد: به شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا از محل رديف‌هاي ملي اعتبارات ويژه‌اي اختصاص مي‌يابد که با توجه به تبديل لردگان به ۲ شهرستان لردگان و خانميرزا چهارمحال و بختياري توانسته در ۲ شهرستان سهميه داشته باشد.

معاون عمراني وزير کشور در اين سفر از پروژه‌هاي تعادل بخشي و تامين آب کشاورزي دشت خانميرزا با اعتبار ۸۰ ميليارد تومان، مجتمع آبرساني خان ميرزا به ۳۴ روستا با پوشش جمعيتي ۴۵ هزارر نفر و اعتبار ۷۳ ميليارد تومان، بهسازي بلوار دکتر شريعتي شهر آلوني (مرکز شهرستان خان ميرزا) با اعتبار معادل ۵/۴ ميليارد تومان و پروژه تکميل باقيمانده عمليات اجرائي محور بروجن لردگان (اجراي تونل کره بس) با اعتبار ۹۶ ميليارد تومان بازديد کرد.

همچنين بازديد از فرهنگسراي در حال احداث شهر لردگان با اعتبار ۵ ميليارد تومان، احداث ايستگاه اتش نشاني شهر سردشت با اعتبار ۷۰۰ ميليون تومان، احداث ساختمان شهرداري سردشت با اعتبار ۴/۱ ميليارد تومان، اجراي طرح گردشگري جشمه برم لردگان با اعتيار ۵ ميليارد تومان و پروژه‌هاي بازآفريني محله‌هاي الحاقي حاجي آباد، شيراني و خاردان شهر لردگان با اعتبار ۷ ميليارد تومان مهمترين پروژه‌هاي بازديد شده در شهرستان لردگان بوده است.

لازم به ذکر است شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در ۱۶۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارند و شهرستان خانميرزا به عنوان دهمين شهرستان اين استان شهريورماه امسال داراي فرمانداري شد.
 
انتهاي پيام/ 630 ل
 


کد مطلب: 43221

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43221/عزم-دولت-براي-ارتقاء-شاخص-هاي-توسعه-۳۱-شهرستان-کمتر-يافته-کشور-جدي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir