۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۳۲۲۱
معاون وزير کشور در بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا؛

عزم دولت براي ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه يافته کشور جدي است

معاون وزير کشور با اشاره به لزوم هم افزايي تمامي دستگاه‌هاي اجرائي استاني و ملي گفت: اميد داريم با بهره گيري از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پايان دولت تدبير و اميد باشيم.
عزم دولت براي ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه يافته کشور جدي است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ مهدي جمالي نژاد معاون وزير کشور درحاشيه بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا گفت:  با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر الگو برداري از نحوه ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در شهرستان قلعه گنج استان کرمان، وزارت کشور براساس سه شاخص ضريب محروميت، توسعه اقتصادي و توسعه اجتماعي اقدام به انتخاب ۳۱ شهرستان کمتر توسعه يافته از تمامي استان‌هاي کشور کرد.

وي افزود: در گام بعدي با بهره گيري از ظرفيت‌هاي موجود در استان‌هاي کشور، سند توسعه شهرستان‌هاي منتخب تهيه و در اسفند سال گذشته رونمايي شد و اکنون نيز اجرائي شدن سند مذکور با سرعت در دستورکار وزارت کشور و ساير وزارتخانه‌هاي مرتبط قرار دارد.

جمالي نژاد با اشاره به لزوم هم افزايي تمامي دستگاه‌هاي اجرائي استاني و ملي افزود: اميد داريم با بهره گيري از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پايان دولت تدبير و اميد باشيم.

رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور در ادامه با حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان‌هاي لردگان و خان ميرزا اعلام کرد: شهرداران بايد به الگو‌هاي موفق شهر‌هاي بزرگ توجه کنند و طرح‌هاي دانش‌بنيان و دانش‌محور را تقويت و زمينه تسريع در روند توسعه را فراهم کنند.

وي افزود: يکي از مهمترين برنامه‌هاي دولت توجه به مناطق کمتر توسعه يافته است و براين اساس سعي مي‌شود در اختصاص ماشين‌آلات به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي اولويت‌دار توجه بيشتري صورت گرفته و تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌هاي مناطق کمترتوسعه يافته مانند ساختمان شهرداري‌ها و آتش‌نشاني‌ها و ساخت خيابان‌ها کمک شود.

وي يادآور شد: به شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا از محل رديف‌هاي ملي اعتبارات ويژه‌اي اختصاص مي‌يابد که با توجه به تبديل لردگان به ۲ شهرستان لردگان و خانميرزا چهارمحال و بختياري توانسته در ۲ شهرستان سهميه داشته باشد.

معاون عمراني وزير کشور در اين سفر از پروژه‌هاي تعادل بخشي و تامين آب کشاورزي دشت خانميرزا با اعتبار ۸۰ ميليارد تومان، مجتمع آبرساني خان ميرزا به ۳۴ روستا با پوشش جمعيتي ۴۵ هزارر نفر و اعتبار ۷۳ ميليارد تومان، بهسازي بلوار دکتر شريعتي شهر آلوني (مرکز شهرستان خان ميرزا) با اعتبار معادل ۵/۴ ميليارد تومان و پروژه تکميل باقيمانده عمليات اجرائي محور بروجن لردگان (اجراي تونل کره بس) با اعتبار ۹۶ ميليارد تومان بازديد کرد.

همچنين بازديد از فرهنگسراي در حال احداث شهر لردگان با اعتبار ۵ ميليارد تومان، احداث ايستگاه اتش نشاني شهر سردشت با اعتبار ۷۰۰ ميليون تومان، احداث ساختمان شهرداري سردشت با اعتبار ۴/۱ ميليارد تومان، اجراي طرح گردشگري جشمه برم لردگان با اعتيار ۵ ميليارد تومان و پروژه‌هاي بازآفريني محله‌هاي الحاقي حاجي آباد، شيراني و خاردان شهر لردگان با اعتبار ۷ ميليارد تومان مهمترين پروژه‌هاي بازديد شده در شهرستان لردگان بوده است.

لازم به ذکر است شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در ۱۶۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارند و شهرستان خانميرزا به عنوان دهمين شهرستان اين استان شهريورماه امسال داراي فرمانداري شد.
 
انتهاي پيام/ 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۸:۲۷

26 Dec 2019