کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان بروجن؛

مذاکره و رابطه خوب است اما منتظر ماندن های بیهوده نه/تقریب مذاهب اسلامی با یکدیگر باعث شکست دشمن خواهد شد

17 آبان 1398 ساعت 14:32

امام جمعه شهر بروجن گفت: آنقدر که در برجام و مذاکرات هسته ای منتظر ماندیم، اگر برروی مسائل داخلی و رونق تولید تأکید می شد اکنون اوضاع بهتری داشتیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجن با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت: تعریف اصول وحدت بخش، پافشاری منطقی بر اصول مذاهب توسط پیروان و تحمل مخالفین از محورهای وحدت مسلمانان است که می توان با ایجاد فضای گفت و گو و کرسی های آزاد اندیشی در محیطی آزاد و محترمانه، بر مسائل اختلافی هم چون ولایت و... وارد مباحث و مناظره های سازنده شد.
 
وی با بیان اینکه بنای دشمنی استکبار جهانی از ابتدا تاکنون اختلاف افکنی در بین مسلمانان بوده است، گفت: عالمان و صاحب منصبان شیعه و سنی با مراوده و مباحثه های منطقی و بصیرت و زمان شناسی عمیق از دشمن، زمینه را برای تقریب بیش از پیش مذاهب با یکدیگر فراهم کنند.
 
حجت الاسلام هراتی مطلق افزود: لازم است بزرگان شیعه و سنی فتنه ها را شناخته و متوجه دشمنی ها برای جلوگیری از اختلاف میان مذاهب باشند نه اینکه دشمن با ایجاد داعش و شیعه انگلیسی، مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازد.
 
 خطیب جمعه شهر بروجن در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به کاهش تعهدات برجامی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: به لطف خداوند و در راستای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی تزریق گاز به مجتمع فردو آغاز شده و کلیه این اقدامات در چارچوب برنامه های آژانس بین المللی می باشد.
 
حجت الاسلام هراتی مطلق با بیان اینکه کشورهایی که دستشان به خون انسان های بی گناه در استفاده از سلاح های شیمیایی و هسته ای آلوده است، حق اظهارنظر در خصوص اقدامات هسته های ایران را ندارند، تصریح کرد: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب، سیاست اخلاقی و شرعی ایران اسلامی ساخت و تولید سلاح هسته ای نمی باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه رابطه و مذاکره خوب است اما منتظر ماندن کار بی نتیجه و بیهوده ای است، افزود: آنقدر که در برجام و مذاکرات هسته ای منتظر ماندیم، اگر برروی مسائل داخلی و رونق تولید تأکید می شد اکنون اوضاع بهتری داشتیم.
 
امام جمعه شهر بروجن، مقاومت را بهترین راهکار در برابر تحریم ها و دشمنی ها عنوان و اضافه کرد: از مسئولان و دولتمردان می خواهیم کاهش تعهدات برجامی را با قوت ادامه داده و کشور را منتظر روسای جمهور آمریکا و فرانسه نگذارند.
 
 
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 43218

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43218/مذاکره-رابطه-خوب-اما-منتظر-ماندن-های-بیهوده-نه-تقریب-مذاهب-اسلامی-یکدیگر-باعث-شکست-دشمن-خواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir