کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان؛

سايت راهبردي فردو را هيچ بيگانه‌اي نمي‌توانست تعطيل کند اما نفوذ بين چه کرد

17 آبان 1398 ساعت 14:30

امام‌جمعه فارسان گفت: گام چهارم کاهش تعهدات برجامي، با فعال‌سازي مجدد سايت فردو برداشته شد. سايت راهبردي فردو، براي دنيا، يادآور اثبات و تثبيت توانمندي بالاي هسته‌اي ايران است (که هيچ بيگانه‌اي نمي‌توانست آن را تعطيل بکند اما نفوذ بين چه کرد) اما بر اساس بند 44 برجام، 15 سال پس از توافق، مجاز به فعاليت مجدد بود.


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان گفت: دوازدهم ربيع‌الاول ولادت پيغمبر اکرم (ص) به روايت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است. اين ايام را هم تبريک عرض مي‌کنيم. مهم‌ترين مسئله جهان اسلام که در هفته وحدت بايد مطرح شود و همه مسلمين نسبت به او بايد حساس باشند وحدت است؛ که مي‌بينيم چگونه امروز توسط کشورهاي استعماري و بَعضِ حاکمان وابسته کشورهاي اسلامي براي ريشه‌کن کردن وحدت و حفظ منافع اربابانشان و گسترش سلطه‌گري آن‌ها اختلاف‌افکني مي‌کنند.

وي افزود: فرماندهي حرکت‌هاي ضد وحدت جهان اسلام مستقيم و غيرمستقيم به دست آمريکا و اسرائيل است. استکبار به‌انحاءمختلف سعي مي‌کند وحدت جهان اسلام شکل نگيرد. گاهي از حکومت‌هاي وابسته مثل عربستان سعودي استفاده مي‌کند که براي از بين بردن وحدت بين مسلمين جنگ راه بيندازند. خون مسلمان‌ها را بريزند. يمن مظلوم، سوريه، عراق، بهترين شاهد هستند.

وي تصريح کرد: گاهي هم تلاش مي‌کنند که ارتباط با رژيم غاصب صهيونيستي را عادي‌سازي کنند. هم ثروت کشورهاي اسلامي را در اختيار دشمنان اسلام و مسلمين قرار بدهند هم‌خونشان را پايمال کنند. گاهي هم توسط گروه‌هايي مثل شيعيان انگليسي مانع‌تراشي مي‌کنند با وحدت مسلمين مخالفت مي‌کنند تا اتحاد در مقابل استکبار ايجاد نشود.

وي اظهار داشت: وحدت مسلمين، معناي درستش را دقت داشته باشيد. به اين معنا نيست که از عقايد خودمان دست‌برداريم. بلکه منظور اين است که نگذاريم دشمن از اختلافات نظري و اختلافات فکري و عقيدتي بين مسلمان‌ها براي ضربه زدن به اصل اسلام استفاده کند. کسي که وضعيت جهان اسلام و دشمني‌هاي ريشه‌دار جهان اسلام را بشناسد منادي وحدت در مقابل مستکبران جهان مي‌شود.

وي عنوان داشت: در زمانه ما جنگ هويت محور يکي از انواع جنگ‌ها است که باهدف تحريک گسل‌هاي مذهبي، قوميتي، فرهنگي و. انجام مي‏شود و افراد و گروه‌هايي که در اقليت مذهبي و قومي هستند با فضاسازي دشمن، احساس مغلوبيت و حذف توسط مذهب رسمي يا اکثريت قومي مي‏کنند. در جنگ هويتي، مرز جغرافيايي جاي خود را به مرز اعتقاد و تفکر مي‏دهد و هدف اصلي هجمه، آثار و اماکن و نمادها و شخصيت‌هاي مذهب يا قوم قرار مي‏گيرد.

وي بيان داشت: خاورميانه بزرگ باهدف تشديد جنگ هويتي و با محوريت عمده‌ي تقويت گسست‌هاي بين شيعه و سني و توسط عناصر مسلح يا تبليغي سني آمريکايي و شيعه انگليسي، راه‌اندازي شد؛ که با هوشمندي علما و انديشمندان جهان اسلام و راهبري رهبر انقلاب اسلامي خنثي گرديد.

امام‌جمعه فارسان گفت: امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي با درک عميق از آموزه‌هاي ديني و سيره نبوي و معصومين عليهم‌السلام، وحدت اسلامي را نه به‌عنوان راهکار؛ بلکه به‌عنوان راهبرد اصلي در مقابله با جنگ هويت محور، مطرح کردند و پرچم‌دار گفتمان وحدت و تقريب مذاهب در جهان اسلام شدند؛ و ما آنچه در ۸ سال اخير در جنگ‌هاي نيابتي در عراق و سوريه ديديم، به‌نوعي تقابل مردم مسلمان با يکديگر بود.

وي افزود: اگرچه طرح خاورميانه بزرگ با هوشياري مردم و هدايت ولي امر مسلمين و رهبران مصلح ديني در جهان اسلام به شکست انجاميده است، اما قطعاً اين نيت شوم در زمان ديگر و در قالبي ديگر جلوه گرخواهدشدکه بايد هوشيار بود.

وي تصريح کرد: بنا بر اعلام دولت، گام چهارم کاهش تعهدات برجامي، با فعال‌سازي مجدد سايت فردو برداشته شد. سايت راهبردي فردو، براي دنيا، يادآور اثبات و تثبيت توانمندي بالاي هسته‌اي ايران است (که هيچ بيگانه‌اي نمي‌توانست آن را تعطيل بکند اما نفوذ بين چه کرد) اما بر اساس بند 44 برجام، 15 سال پس از توافق، مجاز به فعاليت مجدد بود.

وي بيان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نبايد بيش‌ازاندازه معطل آمريکا و اروپا بمانيم. يک سال صبر راهبردي و شش ماه براي کاهش گام‌به‌گام تعهدات، بر همگان ثابت کرد که اين کشورها عزمي براي انجام تعهدات خود ندارند و تکيه‌بر ظرفيت‌هاي داخلي در رونق توليد و نيز استفاده از ظرفيت کشورهاي همسايه و آسيا، راه شکوفايي اقتصاد است.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 43216

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43216/راهبردي-فردو-هيچ-بيگانه-اي-نمي-توانست-تعطيل-کند-اما-نفوذ-بين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir