۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۳۲۱۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود / نگذارید ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند

خطیب جمعه شهرکرد خطاب به مسئولان دانشگاه و مدیران آموزش و پرورش گفت: اجازه ندهید ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند شما باید نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشید.
بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود / نگذارید  ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام خطیب جمعه این هفته نماز جمعه شهرکرد  اظهار کرد: از زمان اولیاء الهی تا به امروز همواره مستکبرین سعی کرده اند که بین مردم و اولیاء الهی فاصله بیندازند و به هر شکل ممکن میخواهند مصلحان را از جامعه جدا کنند .

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نباید مردم را از خود برانید تصریح کرد: سه مسئله مهم است که مردم را برای همیشه در صحنه نگه می دارد.

حجت الااسلام والمسلمین نکونام افزود: خدمت ، تکریم و بصیرت سه مسئله مهم است که در نظام جمهوری اسلامی باید رعایت شود تا مردم را در صحنه بتوان نگه داشت.

وی یادآور شد: باید به مردم خدمات رسانی شود و زندگی آرام بر اثر کارهای دولتمردان  را به مردم بخشید .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تکریم مردم دومین مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود اذعان داشت: متاسفانه از سوی مسئولین گاهی اوقات این مسئله رعایت نمی شود.

وی  سومین مسئله مهم در جامعه  اسلامی را بصیرت دانست و گفت: مردم باید بصیرت داشته باشند و نظام موظف است عرصه آن را فراهم کند.

نگذارید فرهنگ پوچ بر جامعه ما راه پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی درست در جامعه باید صورت گیرد بیان داشت: مردم باید با مهمات دینی و مهمات فرهنگی آشنایی پیدا  کنند و فرهنگ پوچ نباید در جامعه ما راه پیدا کند.

وی افزود: بصیرت یک امر خوردنی و آشامیندی نیست بلکه باید  بصیرت را درک کرد و آن را با مطالعه  و آگاهی  فهمید و نباید گذاشت  با حوادثی که اتفاق افتاده کاری کرد که از هر سوراخ گزیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه  بصیرت نکات مهمی است که جامعه باید به آن توجه کند عنوان کرد: اگر بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود.

وحدت سفارش مهم قرآن است

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از مناسبت های این هفته آغاز هفته وحدت است که از 19 آبان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه  مسئله وحدت سفارش مهم قرآن است  تصریح کرد: قرآن به جامعه دستور می دهد که همه و همه به یک ریسمان چنگ بزنید.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام علم یک آدم را بلند نکنید شما یک علم دارید و آن علم الله است عنوان کرد: ولایت فقیه ما یک نعمت الهی است و می شود صلابت و جانشین شاخص امام عصر پس همه ما باید زیر پرچم ولایت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کار دشمن این است که بین شما تفرقه اندازد اذعان داشت: باید همه ما بصیرت داشته باشیم و راه خود را از قرآن یاد بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز از مسائل مهم جهان اسلام وحدت است بیان داشت: مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در کنار هم باشند نه مقابل هم تا دشمن نتواند بر آن ها پیروز شود.

به ارزش های سنی  اهانت نشود تا ارزش های  شیعه حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گفت: دشمن می خواهد اهل سنت ارزش های شیعه را بشکند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد .

وی با تاکید بر اینکه ائمه ما در موارد متعدد شیعیان را به سکوت  توصیه کرده اند تا وحدت حفظ شود تصریح کرد: اگر اسلام یک پارچه خود را نشان دهد دشمن نمی تواند سوء استفاده کند.

متولیان دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید دغدغه مند باشند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  از متولیان فرهنگی خصو صا" دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست که نسبت به آموزش و تربیت جوانان دغدغه مند باشند تا دشمن نتواند بر آن ها نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید ابتذال شکل گیرد اظهار کرد: دشمن می خواهد مرز بین دختر و پسر را بشکند و ارزش ها را از بین ببرد و شما مسئولین باید در این راستا دغدغه داشته باشید و با وسواس پیش روید و نگذارید دشمن بر جوانان ما که آینده سازان مملکت هستند چیره شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  در پایان خاطر نشان کرد: همه باید برای استانی آباد چه از لحاظ ایمان و چه از لحاظ عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
 
 

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۸:۰۴

27 Dec 2019