۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۳۱۸۰
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن:

سهم ناچیز پایتخت صنعتی بام ایران از صادرات کالا/وام 18 درصد، کمکی به رونق تولید نمی‌کند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن گفت: در نیمه نخست سال 98، تنها 12 واحد صنعتی در بروجن موفق به صادرات کالا شدند.
سهم ناچیز پایتخت صنعتی بام ایران از صادرات کالا/وام 18 درصد، کمکی به رونق تولید نمی‌کند
مظاهر ربیعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: هم‌اکنون 254 واحد صنعتی با اشتغال 6 هزار و 869 نفر در بروجن مشغول به فعالیت است.
 
وی با بیان اینکه استقرار 40 درصد از صنایع بزرگ و مهم با زیربنای یک هزار و 802 هکتار، بروجن را به پایتخت صنعتی چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده، گفت: این درحالی است که سهم صادرات این شهرستان با 11 هزار تُن، تنها 35 درصد از کل استان می‌باشد.
 
مظاهر ربیعی ورق گالوانیزه، انواع موکت، کاشی کف، نخ پُلی استر، ادوات کشاورزی، میلگرد آج‌دار و... را عمده کالاهای صادراتی به کشورهای منطقه با ارزش ریالی 693 هزار و 884 هزار دلار عنوان کرد.
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن، عدم بازگشت ارز به کشور در شرایط تحریم و واردات بی رویه کالا را عمده موانع صادرات دانست و اضافه کرد: در نیمه نخست سال 98، تنها 12 واحد صنعتی در بروجن موفق شدند کالای تولیدی خود را به خارج از کشور صادر کنند.
 
مظاهر ربیعی گفت: کمبود شدید نقدینگی و عدم تأمین مواد اولیه دیگر موانع سد راه تولید و صادرات در کشور بوده و لازم است با پرداخت تسهیلات کم‌بازده از محل منابع داخلی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی، زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران به بخش صنعت تسهیل شود.
 
وی با بیان اینکه وام 18 درصد کمکی به رونق تولید و اشتغال نمی‌کند، تصریح کرد: 207 طرح صنعتی در شهرستان بروجن با درصد پیشرفت 10 تا 90 درصد و اشتغال 7 هزار و 400 نفر، به‌منظور بهره‌برداری نیازمند حمایت بخش دولتی است.
 
وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید صنعتی در شهرستان بروجن، میزان تولید و صادرات محصول در این شهرستان تا دو برابر افزایش خواهد یافت.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۷:۴۱

26 Dec 2019