۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۳۱۶۲
استاندار چهارمحال و بختیاری:

لزوم تبیین وقف برای عموم جامعه

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بایستی برای عموم جامعه وقف تبیین شود و گفته شود در چه حوزه‌هایی وقف انجام شده است.
لزوم تبیین وقف برای عموم جامعه
به گزارش جهانبین‌نیوز اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم آیین همایش وقف یاوران،اظهار کرد: وظیفه متولیان و دستگاه‌های مرتبط به وقف این است که پس از مشخص کردن اولویت‌ها اطلاع‌رسانی کامل انجام دهند.

وی با اشاره به آمار و ارقام ذکر شده توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در استان حدود ۶۵۰ وقف کشاورزی وجود دارد، طبیعی است که واقف کشاورز بوده که در این حوزه وقف انجام داده است.

عباسی ادامه داد: کشاورزان از سالم‌ترین، مومن‌ترین، شریف‌ترین و شاید برخی اوقات نیازمندترین افراد جامعه هستند اما همواره وقف می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حدود ۴۵۰ وقف در استان تجاری است، توضیح داد: وظیفه مدیران و متولیان از موقوفات نگهداری کنند درصورتیکه که به موقوفات توجه نشود ممکن است در آینده وقف متروکه شود.

وی از افرادی که خالصانه در هیئت امنا و هیئت مدیره‌ها بدون دریافت حقوق و یا دریافتی بسیار بسیار اندک وقت می‌گذارند تقدیر و تشکر کرد.

عباسی اشاره کرد: وظیفه دستگاه حاکمیتی است که در بازسازی، نوسازی و مهمتر از آن اطلاع‌رسانی اوقاف را حمایت کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن بیان اهمیت اطلاع‌رسانی در موضوع وقف در پایان گفت: بایستی برای عموم جامعه وقف تبیین شود و گفته شود در چه حوزه‌هایی وقف انجام شده است.

انتهای پیام/ج1029
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۳:۰۵

29 Dec 2019