۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۳۱۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نبوی هستند

آئین عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرکرد برگزار شد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ویژگی های نیروهای مسلح که درنظام ولایی و علوی و انقلاب اسلامی شکل گرفته اند، این است که نیروهای مسلح ما نبوی هستند؛ یعنی هم درون گرا می باشند و هم بیرون گرا.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نبوی هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ آئین سوگواری سالروز رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت سبط اکبرش حضرت امام مجتبی علیه السلام با حضور گسترده آحاد مردم، نیروهای مسلح و کارکنان سپاه و نیروی انتظامی در شهرکرد برگزار و زیارت رسول الله از بعید، مقابل آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها قرائت گردید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این مراسم معنوی گفت: عزاداری برای اشرف مخلوقات عالم افتخاری بزرگ برای سوگواران نبوی است.

امام جمعه شهرکرد افزود: پیامبر اکرم در چنین روزی با دلی پرنشاط به خاطر اینکه انجام وظیفه کرده بود از دنیا رحلت کرد؛ اما دل پرامید نداشت؛ زیرا دغدغه مند امت و راه بعد از خود بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: امروز وجود نازنین حضرت بقیه الله الاعظم نیز همین دغدغه را دارد و اگر می بینیم سبط اکبر پیامبر امام مجتبی علیه السلام نیز در اوج مظلومیت مجروح و مسموم می شود و به شهادت می رسد؛ نیز در اثر همین دغدغه است.

وی، یادآوری وقایع تلخ تاریخی را به خاطر همین دغدغه ها دانست و گفت: از تاریخ می گوییم تا آنچه رسول الله گفت و انتظار از ما داشت؛ آن شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، افزود: امروز به آنچه باید توجه نمود این است، که امت ما می خواهند قرآنی زندگی کنند و دل و قلب پیامبر و امام مجتبی و امام عصر را خرسند کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  در ادامه به ویژگی های نیروهای مسلح در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیروهای مسلح در کنار سایر هیئات مذهبی میدان دار هستند و برای رحلت پیامبر و سبط اکبرش عزاداری می کنند.

وی، گفت: ویژگی های نیروهای مسلح که درنظام ولایی و علوی و انقلاب اسلامی شکل گرفته اند، این است که نیروهای مسلح ما نبوی هستند؛ یعنی هم درون گرا می باشند و هم بیرون گرا.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: نیروهای مسلح ما به موازات درون گرایی، برون گرایی دارند و به موازات برون گرایی، درون گرایی دارند؛ یعنی از درون خود غافل نیستند و همانگونه که با دشمن درگیر هستند، با نفس درون خویش نیز درگیر هستند .

امام جمعه شهرکرد، افزود: نیروهای مسلح ما همان گونه که مایه رعب دشمن اند، عامل رعب نفس خود نیز هستند و همان گونه که در برابر دشمن بصیر هستند و خوب طراحی عملیاتی می کنند ودشمن را به خاک مذلت می نشانند؛ در مقابل نفس خود نیز بصیر هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما به همان میزانی که جمع دشمن را متفرق می کنند؛ جمع درون را منسجم و متشکل می کنند و امروز به هم پیوستگی عمیق بین ارتش و سپاه و همه نیروهای مسلح وجود دارد و به همان میزان که دشمن را خلع سلاح می کنند، به همان میزان خود را به انواع سلاح های مجاز مجهز می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، ویژگی دیگر نیروهای مسلح در نظام اسلامی را اشداء علی الکفار و رحماء بینهم دانست و گفت: نیروهای مسلح با مردم مهربان و خدوم مردم هستند و اوج عطوفت و محبت را نسبت به مردم دارند و همچون وجود نازنین پیامبر ،اخلاق محور هستند و حتی در جنگ با دشمن نیز با اخلاق نبرد می کنند.

وی، تصریح کرد: نیروهای مسلح عبد خدایند و نه عبد غیر، که مصداق اشهد انّ محمداَ عبدهُ و رسوله است. یعنی قبل از هرچیز عبد خداهستند و لذا عبودیت و نماز و همه پایبندی های دینی میان آنها بالنده است.

این مقام مسئول آخرین ویژگی نیروهای مسلح در نظام اسلامی را دنیاگریزی و آخرت گرایی دانست و گفت: نیروهای مسلح ما دنیا گریز اند وآخرت گرا.

گفتنی است: دسته عزاداری نیروهای مسلح شامل کارکنان سپاه و نیروی انتظامی از میدان بسیج شهرکرد تا مقابل آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها حرکت کرد و سپس با قرائت زیارت رسول الله از بعید، در سوگ رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام مجتبی علیه السلام سوگواری کردند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۱:۱۶

26 Dec 2019