۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۸
استاد حوزه علمیه قم:

اعتقاد به خدا و قیامت زیربنای همه دنیاست/ مرگ لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کنیم به سراغمان می‌آید

استاد حوزه علمیه قم گفت: اعتقاد به خدا و اعتقاد به معاد دو عنصری هستند که در ساختار اخلاقی و شخصیتی انسان تاثیر بالایی دارد و می‌توان از این دو عنصر به‌عنوان پایه و اساس دنیا نام برد.
اعتقاد به خدا و قیامت زیربنای همه دنیاست/ مرگ لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کنیم به سراغمان می‌آید
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام علی اکبر صمدی یزدی استاد حوزه علمیه قم در دومین روز عزاداری دهه آخر ماه صفر که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد با اشاره به نامه‌های امام علی (ع) به اشخاص ازجمله نامه به مردم بصره یا نامه‌ای که برای معاویه فرستادند اظهار کرد: بخشی از نهج‌البلاغه کلمات قصار و کوتاهی است که در عین کوتاهی یک دنیا معنا و محتوا دارد و درس‌های سازنده‌ای به می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه امیرالمومنین آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است افزود: ابن حدید عالم سنی 20 جلد شرح بر نهج‌البلاغه نوشته است و در جایی گفته از 50 سال پیش یکی از خطبه‌های این کتاب را بیش از هزار بار خواندم و هر بار گویا مطلب جدیدی کشف کردم.
 
صمدی یزدی یادآور شد: اعتقاد به خدا و اعتقاد به معاد دو عنصری هستند که در ساختار اخلاقی و شخصیتی انسان تاثیر بالایی دارد و می‌توان از این دو عنصر به‌عنوان پایه و اساس دنیا نام برد.
 
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید همواره این نکته را در نظر داشته باشد که خدا ناظر بر اعمالش است اضافه کرد: مگر می‌شود چیزی را از خدا پنهان کرد؟ خدا همه سخنان بندگانش را می‌شنود و خدای متعال همه را زیر نظر دارد و ریز و درشت اعمال در نزد خداوند آشکار است به همین دلیل است که امیرالمومنین می‌فرمایند از این خدا پروا داشته باشید.
 
وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر خدا دو فرشته نیز در کنار انسان هست که اعمال او را ثبت می‌کند خاطرنشان کرد: باید مراقب سخنانی که از دهانمان خارج می‌شود باشیم چون خدای متعال همه جا ما را زیر نظر دارد و بعد از آن دادگاهی به نام قیمات وجود دارد که در آن باید پاسخگوی اعمالمان باشیم.
 
صمدی یزدی اضافه کرد: مرگ به دنبال زندگی انسان است و این مرگ وقتی به سراغ انسان بیاید انسان باید درمورد کارهایش پاسخگو باشد چون همه اعمال انسان در آن جا رسیدگی می‌شود.
 
این استاد حوزه علمیه قم در انتها گفت: از انسان در آخرت نمی‌گذرند اگر حقی به اندازه یک ذره را ضایع کرده باشد و باید دراین زمینه مراقبت بسیاری صورت گیرد.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۰:۱۱

28 Dec 2019