۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۳۰۸۲
مسئولان شهرستانی پاسخ می دهند

مشکل آب شرب در شهر فرادنبه چیست؟

تغيير كيفيت آب آشاميدني در شهر فرادنبه، سبب گلايه شهروندان شده و اين وضعيت مدتی است كه نگراني مردم برخي مناطق اين شهر 15 هزار نفري را در پي داشته است.
مشکل آب شرب در شهر فرادنبه چیست؟
به گزارش جهانبین نیوز، کاهش منابع آب‌ زیرزمینی و کمبود و تغییر بارش ها از برف به باران طی سال های اخیر، موجب کاهش نفوذ آب به سفره‌ های زیرزمینی شده و افزایش دما، تبخیر بیشتر را به دنبال داشته است.

بحرانی که سال هاست با کاهش 40 درصدی منابع آب زیرزمینی، ساکنان شهرستان بروجن دومین کانون جمعیتی استان چهارمحال و بختیاری را با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو کرده است.
 
در این میان شهرهای فرادنبه و سفیددشت در شهرستان بروجن، بیشترین میزان آسیب در حوزه تأمین و توزیع آب شرب را به خود اختصاص داده تا جایی که دشت های این دو شهر به لحاظ بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی، به دشت های ممنوعه بحرانی تبدیل شده و آبرسانی به ساکنان از طریق تانکر انجام شده است.
 
جستجوی آب در عمیق ترین چاه استان چهارمحال و بختیاری

عبدالواحد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهر فرادنبه در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: سال گذشته و به منظور تأمین آب شرب، یک حلقه چاه آهکی واقع در منطقه آهویه با عمق بیش از 300 متر حفر و آب استحصال شده وارد مدار توزیع گردید.
 
وی با بیان اینکه کیفیت آب در چاه مذکور به لحاظ شوری و املاح موجود در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، گفت: در حال حاضر با ترکیب آب این چاه با چاه آبرفتی، آب مورد نیاز حدود 4 هزار خانوار ساکن در شهر فرادنبه تأمین می شود.
 
رئیسی افزود: اگرچه ترکیب چاه های آهکی و آبرفتی نیترات موجود در آب را به حد مجاز رسانده، اما متأسفانه تأثیری در کاهش شوری آب نداشته و این مهم زمینه گلایه مندی مردم فرادنبه را در پی داشته است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر فرادنبه بخشی دیگر از کدورت آب و املاح موجود در آن را ناشی از فرسودگی و زنگ زدگی شبکه آبرسانی عنوان کرده و اضافه کرد: 7 و نیم کیلومتر خط انتقال آب از چاه آهکی تا مخزن شهر، نیازمند تأمین اعتبار جهت اصلاح و تعویض شبکه می باشد.

وی افزود: حفر یک حلقه چاه آبرفتی و ترکیب آن با چاه آهکی، ضمن کاهش EC (شوری) آب، زمینه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی مردم را بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
 
تضمین صددرصدی سلامت آب در شبکه آبرسانی شهر فرادنبه

محمدحسن کرمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن در گفت و گو با خبرنکار جهانبین نیوز، گفت: کلیه پارامترهای آبی از قبیل کلرسنجی، میکروبی، فلزات و املاح و... به صورت روزانه، ماهیانه و شش ماه یکبار در مخازن و شبکه های آبرسانی شهری و روستایی توسط کارشناسان بهداشت کنترل و ارزیابی می شود.
 
وی افزود: صددرصد تضمین می کنیم که آب توزیعی در شبکه آبرسانی شهر فرادنبه قابل قبول می باشد.
 
کرمی با بیان اینکه زنگ زدگی لوله های فلزی در شبکه آبرسانی، باعث ایجاد تغییر در طعم و ظاهر آب آشامیدنی می شود، اضافه کرد: شایسته است مسئولان به منظور رفع کدورت آب، نسبت به تعویض و اصلاح شبکه موجود اقدام نمایند.
 
مرجع اظهارکننده کننده در خصوص سلامت آب، شبکه بهداشت و درمان می باشد

مراد احسانی مدیر آب و فاضلاب شهری فرادنبه در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: در حال حاضر مشکلی از بابت تأمین آب آشامیدنی در شهر فرادنبه وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون 4 پیمانکار مشغول اجرای شبکه فاصلاب در سطح شهر فرادنبه می باشند، افزود: رفع شکستگی لوله های آب ناشی از اجرای این پروژه باعث قطعی های اخیر شده است.
 
احسانی قطعی های ناشی از رفع شکستگی های و تلاطم ناشی از وصل مجدد را عامل کاهش کیفیت آب در دقایق ابتدایی عنوان کرده و اضافه کرد: مشکل پیش آمده مقطعی بوده و این حوادث در اجرای زیرساخت های آب و فاضلاب غیرقابل پیش بینی می باشد.
 
مدیر آب و فضلاب شهری فرادنبه میزان نیترات و املاح موجود در آب را مجاز و استاندارد اعلام و گفت: مرجع ذی صلاح در خصوص سلامت آب، شبکه بهداشت و درمان بوده و تاکنون گزارشی در خصوص وضعیت نامطلوب آب از این اداره دریافت نکرده ایم.
 
احسانی با بیان اینکه فرسودگی شبکه آبرسانی خانگی و استفاده از مخازن آب گرم فرسوده در منازل مسکونی، کاهش کیفیت آب را به دنبال خواهد داشت، افزود: مشترکان خانگی در صورت بروز مشکل، نسبت به تعویض شبکه داخلی اقدام نمایند.
 
وی افزود: اصلاح و تعویض شبکه های آبرسانی با بررسی های کارشناسی و تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی اداره کل آب و فاضلاب شهری امکان پذیر خواهد بود.
 
گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۳:۰۶

26 Dec 2019