۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۳۰۷۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

تأخیر در اجرای پروژه احیاء دشت شهرکرد، به دلیل مشکلات اجتماعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه احیاء دشت شهرکرد، به علت احداث بندخاکی و به دنبال آن تشکیل دریاچه (بک آب) به طول 1.5 کیلومتر و عرض 15 متر در محل اراضی مستثنیات کشاورزان، با مخالفت و عدم همکاری آن‌ها مواجه شد و از اجرا باز ماند.
تأخیر در اجرای پروژه احیاء دشت شهرکرد، به دلیل مشکلات اجتماعی
علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اجرای پروژه احیاء و تغذیه مرغزار شهرکرد به علت وجود مشکلات اجتماعی و عدم رضایت کشاورزان به تأخیر افتاد و دستخوش تغییر شد.

وی با بیان اینکه این پروژه، براساس مطالعات مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد، طراحی فنی مهندسی و تأمین اعتبار از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهریورماه سال جاری آماده اجرا بود افزود: این پروژه به علت احداث بندخاکی و به دنبال آن تشکیل دریاچه (بک آب) به طول 1.5 کیلومتر و عرض 15 متر در محل اراضی مستثنیات کشاورزان، با مخالفت و عدم همکاری کشاورزان مواجه شد و از اجرا باز ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اهمیت این پروژه به دلیل کنترل سه پدیده مخرب زیست محیطی شامل افت آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و مهار کانون ریزگرد داخلی و همچنین ایجاد پوشش گیاهی و احیا و تغذیه مرغزار، در نشست شورای حفاظت آب شهرستان شهرکرد مورد تأکید قرار گرفت.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: در این نشست پس از طرح مباحث کارشناسی و فنی و حقوقی مقرر گردید با تغییراتی در نحوه اجرای این پروژه و حذف دریاچه در اراضی مستثنیات کشاورزان، پروژه جایگزین با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده کشاورزان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، احداث بندخاکی در نزدیکی باند فرودگاه، ایجاد کانال و شبکه پخش سیلاب در 400 هکتار از مرغزار شهرکرد توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود، همچنین اجرای شبکه پمپاژ انتقال آب با لوله بر روی مرغزار توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و تملک اراضی مستثنیات در مسیر انتقال توسط نماینده کشاورزان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۳:۲۰

28 Dec 2019