کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محیط زیست چهارمحال و بختیاری با پاکسازی حاشیه تالاب ها به استقبال پرندگان مهاجر رفت

21 مهر 1398 ساعت 8:05

در آستانه کوچ زمستانه پرندگان مهاجر، به همت حفاظت محیط زیست، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی طبیعت حاشیه تالاب بین المللی چغاخور در شهرستان بروجن پاکسازی شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: طبیعت تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن که زیستگاه پرندگان مهاجر است، با حضور کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بروجن و با همکاری انجمن‌های زیست محیطی جمعیت سبز بروجن و رفتگران طبیعت اصفهان از زباله پاکسازی شد.

احمدی افزود: در حرکتی خود جوش از طرف انجمن رفتگران طبیعت اصفهان با اعلام فراخوان عمومی حاشیه آبی و اطراف ضلع شمالی تالاب چغاخور از سمت تونل چغاخور به سمت سه راهه زوردگان پاکسازی و زباله های پراکنده شده در محیطهای آبی نیز توسط مأموران یگان حفاظت که ملبس به لباس تالابی بودند، جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: این برنامه هرساله با کوچ پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی چغاخور برگزار می‌شود چرا که با آغاز فصل سرما شاهد حضور چشمگیر پرندگان به این تالاب هستیم و این امر از آسیب رساندن احتمالی به پرندگان جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این استان هرساله از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌‌ها است.

احمدی در پایان تصریح کرد: هم اکنون دسته‌های کوچک از کاکائی‌ها، لک‌لک‌ها، حواصیل‌ها، اگرتها و اردک‌ها در حال فرود آمدن در تالاب‌های استان هستند و از اواسط آبان‌ماه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها به اوج خود می‌رسد و تا قبل از یخ زدگی آب تالاب‌ها در این استان حضور دارند.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و 430 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 43053

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43053/محیط-زیست-چهارمحال-بختیاری-پاکسازی-حاشیه-تالاب-استقبال-پرندگان-مهاجر-رفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir