کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش سرانه مطالعه عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی

20 مهر 1398 ساعت 12:57

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران گفت: کاهش سرانه مطالعه و کتاب خوانی موجب بروز معضلات اجتماعی و فقر فرهنگی شده است.


دکتر شهریار کوراوند در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین‌نیوز؛ گفت: نفس برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب در استان یک حُسن است و رویداد بزرگی است که هرساله شاهد برگزاری آن هستیم.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: منشأ بیشتر مشکلات فاصله گرفتن از کتاب است که به میزانی که این فاصله بیشتر می‌شود مشکلات اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که میزان کتابخوانی بیشتر بود به‌خصوص دهه ۶۰ و قبل از آن تقریبا اکثر مشکلات با آگاهی حل می‌شد اما در حال حاضر به دلیل نفوذ روزافزون فضای مجازی به‌ویژه در جوانان فاصله از کتاب و کتاب‌ خواندن افزایش یافته است.

کوراوند اضافه کرد: فاصله گرفتن از کتاب باعث شده مشکلاتی که دچار هستیم بیشتر خودشان را نشان دهند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران در خصوص نمایشگاه کتاب امسال توضیح داد: نمایشگاه بجز مقداری که در حوزه فنی‌مهندسی ضعیف است در حوزه‌های فرهنگ عمومی، روانشناسی، حقوق، ادبیات، علوم انسانی و کودک بسیار خوب و کامل ظاهر شده است.

وی دلیل دوری از خواندن کتاب را تنش‌های اجتماعی موجود در جامعه و مشکلات روانی ناشی از مسائل اقتصادی عنوان کرد و افزود: قشر فرهنگی جامعه به حقوقی دارند نمی‌رسند و قیاسی که بین این قشر و سایر اقشار به‌خصوص کسانی که شغل آزاد و درآمد بهتری دارند منجر شده انگیزه انجام کار فرهنگی کاهش یابد.

کوراوند در پایان با بیان اینکه بایستی سطح حمایت از کتابخوانی بیشتر شود خاطر نشان کرد: اگر یارانه‌هایی در خصوص کتاب تخصیص داده شود و مقدار بیشتری تخفیف داده شود انگیزه خرید کتاب بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲۹ج
 
 


کد مطلب: 43046

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43046/کاهش-سرانه-مطالعه-عاملی-افزایش-آسیب-های-اجتماعی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir