کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

مسئولین جهت رفع معضلات نارسایی های میان شهر و روستا اقدام کنند

20 مهر 1398 ساعت 8:59

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولین نسبت به انتقال نارسایی هایی که در میان مردم شهرها و روستا وجود دارد اقدام کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خان محمد غیبی حاجیور رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این شورا بواسطه ایام اله مختلف خدمت مسئولین و خادمان زحمتکش در استان رسیده و علاوه بر تشکر و قدردانی از زحمات آنان  نسبت به انتقال نارسایی هایی که در میان مردم شهرها و روستا وجود دارد  به مدیران و مسئولین محترم جهت رفع معضلات اقدام می نمایند.

وی افزود: شوراهای اسلامی در کنار مسئولین می باشند و همکار آنها در مجموعه اداری استان هستند .

در ادامه ضمن ابراز تأسف از فاجعه انسانی رخ داده در یکی از روستاهای شهرستان لردگان و آرزوی سلامتی برای این بیماران و ریشه کن شدن آن با اشاره  به شعار هفته دامپزشکی مبنی بر دام سالم –غذای سالم-انسان سالم گفت: با نگاهی ژرف در فضای جامعه این نکته یاداورد می شود که در کلیه ابعاد زندگی و زمینه های گوناگون ،  انسان امروز در حال تغییر از شیوه های سنتی به مدرن می باشد . بر همین اساس و با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه بیکاری صدر نشین آمار استان های کشور می باشد  می طلبد مسئولین محترم  از ظرفیت های طبیعی و خدادادی استان از قبیل آب ، خاک  و ... به نحو احسن استفاده  نمایند و پیشنهاد میگردد صاحب نظران و مسئولین از نظرات دامپروران و دامداران  جهت ایجاد اشتغال مدرن و حل معضل بیکاری  استفاده  نمایند.

 
وی در جهت رفع معضل بیکاری جوانان استان گفت: جامعه بزرگ شورایی کشور غریب به 2 هزار نفر می باشد جهت انتقال مسائل و مشکلات مردم به مسئولین و همچنین ارائه گزارش عملکرد مسئولین به مردم هستند سفیران خوبی می باشند، در همین راستا شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری آمادگی خود جهت  حضور در جلسات اداره کل دامپزشکی استان  را اعلام می نماید چرا که شوراهای اسلامی  می توانند به لحاظ فرهنگی جوانان را در حوزه های مختلف دامپروری و دامداری راهنمایی   و بیکاری جوانان را مرتفع نمایند.

 
غیبی حاجیور با اشاره به فصل کوچ عشایر در استان گفت: از مسئولین انتظار است با توجه به اینکه بیشترین کوچ (ییلاق و قشلاق ) از این استان می باشد اقدامات لازم جهت رفاه حال دامدارانی که در محل کوچ می مانند را بعمل آورده و نسبت به اعلام شرایط آب و هوایی و ... به این زحمتکشان همراهی لازم را با آنها معمول نمایند.

 
رئیس شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان کوهرنگ ضمن ابراز رضایت از عملکرد دامپزشکی این شهرستان کمبود اقلام دارویی خاص جهت دام ها را از معضلات این شهرستان عنوان نمود.

 
وی آموزش دامداران در زمینه های فرهنگی و ... توسط اداره کل دامپزشکی را از مهمات بر شمرد و گفت: در سنوات قبل بیماری در میان احشام تعدادی از دامداران شهرستان کوهرنگ به وقوع پیوست و مناقشانی دراین خصوص بین ادارات ذی ربط ایجاد شد و نهایتاٌ متولی بررسی مشخص نگردید اما امروز به لحاظ پیشرفت تکنولوژی و وجود فضای مجازی مردم  اگاه تر گردیده و دستگاه های متولی باید پاسخگوی آنها باشند که دراین بین از فعالیت ها و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان و علی الخصوص دامپزشکی شهرستان کوهرنگ تقدیر و تشکر میگردد.

حسینعلی سلطانی، مدیرکل دامپزشکی استان، گفت : جهت رفع بیماری های احشام در روستاها و شهرها همکاری شهرداری و دهیاری را نیز لازم است .

وی با اشاره  به مسائلی که رئیس شورای اسلامی استان مطرح نمود گفت: اداره کل دامپزشکی در زمان وقع بیماری میان احشام در سنوات قبل به محل وقوع بیماری مراجعه و کلیه لاشه های بیمار را جمع آوری که به جهت عدم همکاری دهیاری  مابقی عملیات بدون نتیجه و نقص رها گردید.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 43043

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43043/مسئولین-جهت-رفع-معضلات-نارسایی-های-میان-شهر-روستا-اقدام-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir