۰
plusresetminus
امام‌جمعه فارسان گفت: امروزه، استکبار جهاني ترس و هراس از انقلاب دارد. همين هراس از ايجاد و تقويت يک الگوي الهام‏بخش براي جهانيان موجب شده است تا در کنار انواع توطئه‏هاي سخت و نرم، يک «جنگ ادراکي» همه‌جانبه را راه بي اندازند تا از راه تغيير باور مردم و مسئولان ما، به هدف «تغيير محاسبات» برسند و از اين رهگذر «تغيير در رفتارها» را نيز به وجود بياورند.
امروزه، استکبار جهاني ترس و هراس از انقلاب دارد/ در بسياري از اين ميدان‏ها حرف اول را در منطقه زده و در سطح جهان مطرح هستيم
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: در ماه صفر و نزديکي اربعين حسيني هستيم؛ يعني روزي که حرم حسين–عليه‌السلام- و کاروان اسرا در مسير برگشت به مدينه به کربلا رسيدند. روزي است که جابر بن عبدالله انصاري اين صحابي بزرگوار رسول خدا براي زيارت قبر حسين–عليه‌السلام- به‌عنوان اولين زائر از مدينه به کربلا رسيد و اولين مجلس عزا و تبليغ اهداف بلند کربلا به‌وسيله اشک و نوحه و ناله در آنجا برپا شد.

وي افزود: فضيلت زيارت امام حسين–عليه‌السلام- در همه ايام بر کسي پوشيده نيست. بخصوص اربعين که ويژگي منحصربه‌فردي دارد که فرمودند از علائم شيعه و اهل ايمان زيارت اربعين است. امام باقر –عليه‌السلام- فرمودند کسي که با شوق به زيارت حسين–عليه‌السلام- برود اجر هزار شهيد از شهداي بدر را براي او مي‌نويسند.
 
وي به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و بيان کرد: يکي از نکات ديگري که مي‏شود اذهان و اِدراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند، موضوع پايبندي به شعارهاي انقلاب اسلامي است. اخيراً برخي مقامات اروپايي گفته بودند که ايران بايد دست از شعارهاي انقلابي بردارد... علت بيان و القاء چنين مطالبي، ترس و واهمه آمريکا و اروپايي‏ها از شعارهاي انقلاب و راه سومي «است که انقلاب اسلامي به وجود آورده است.

وي اظهار داشت: ذائقه‏ي مردم دنيا به پذيرش استيلاي و اسارت يکي از دو ابرقدرت فکري، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و نظامي شرق و غرب عادت کرده بود؛ و مشکل عميق و ديرپاي برخي اين است که «جمهوري اسلامي و مردم‏سالاري ديني» را صرفاً يک جايگزين براي حکومت پهلوي مي‏دانند و تفاوت چنداني در ماهيت و هويت بين حکومت اسلامي و آن رژيم قائل نيستند.

وي عنوان داشت: به خاطر همين عدم تفاوت ماهوي، مي‏توان از بسياري از آرمان‏ها گذشت و کوتاه آمد. در ديدگاه ايشان استقلال‌خواهي و قطع وابستگي از بيگانه، حاکميت اسلام بر جامعه، پيشرفت در سايه اسلام و استکبارستيزي دائمي باوجود قدرت ابرقدرت‏هاي کنوني شدني نيست و ما ناچاريم براي رفاه و آسايش جامعه دست از آرمان‏ها و شعارهاي اصلي‏مان برداريم وگرنه روي آسايش و راحتي و زندگي و معيشت راحت را نخواهيم ديد.

وي افزود: واقعيت‏هاي ميداني حقايق روشن ديگري را پس از چهل سال مقاومت در زير سايه‏ي شعار نه‏شرقي‏ونه‏غربي و استقلال‏خواهي و پيشرفت در سايه دين، به جهانيان نمايانده است. اکنون الگويي الهام‌بخش، پيش روي جهانيان ترسيم‌شده است که تمام معادلات ساختگي و دروغين غرب را که همه‏ي تابلوهاي پيشرفت و آسايش را به سمت جاده‏ي مطلوب خودتنظيم کرده بودند، برهم زده است.

امام‌جمعه فارسان گفت: امروزه، استکبار جهاني ترس و هراس از انقلاب دارد. همين هراس از ايجاد و تقويت يک الگوي الهام‏بخش براي جهانيان موجب شده است تا در کنار انواع توطئه‏هاي سخت و نرم، يک «جنگ ادراکي» همه‌جانبه را راه بي اندازند تا از راه تغيير باور مردم و مسئولان ما، به هدف «تغيير محاسبات» برسند و از اين رهگذر «تغيير در رفتارها» را نيز به وجود بياورند.

وي افزود: وارونه جلوه دادن حوادث و مسائل، از حقايقِ ميدان مبارزه است. استکبار براي اين‌که ملت ايران را از راه سوم برگزيده‏ي خود بازگرداند به‌شدت در تلاش است تا با استفاده از تمام ابزارهاي تبليغاتي و رسانه‏اي و انواع فشارهاي سياسي و اقتصادي مشکلات کنوني کشور را به‌غلط، محصول شعار نه شرقي و نه غربي و استقلال‏خواهي و اسلام‏خواهي و استکبارستيزي ما جلوه دهد.

وي بيان داشت: در اين مسير نيز از نفوذ دادن عوامل خود در تمام سطوح کارشناسي و مديريتي نظام غافل نمانده و سعي کرده است در بسياري موارد آرزوها و نيات شيطاني خود را در قالب‏هاي فريبنده و از زبان نفوذي‏هاي رخنه کرده در بدنه‏ي مديريتي کشور (و حتي عرض کنم در شهرستان خود ما) در اذهان و افکار مردم بذر ترديد و نااميدي از پيشرفت در سايه روحيه‏ي انقلابي و مديريت انقلابي را بکارد.

وي عنوان داشت: اين در حالي است که با اندک دقت و انصاف مي‏توان به جرأت گفت: آنچه در اين چهل سال گذشته و در عرصه‏هاي گوناگون سياسي، اقتصادي، علمي، فناوري، عمراني، سازندگي و بازدارندگي دفاعي و امنيتي به‌دست آورده‏ايم و امروز در بسياري از اين ميدان‏ها حرف اول را در منطقه زده و در سطح جهان مطرح هستيم، محصول حرکت در مسير آرمان‏هاي انقلابي و ايستادگي بر شعارهاي اصلي و التزام به مباني و ارزش‏هاي اسلامي است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۹:۲۴

30 Dec 2019