۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۴۳۰۳۵

دامداری به روش سنتی در چهارمحال و بختیاری هنوز پابرجاست

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی از روستاهای استان که دامداری به روش سنتی هنوز پابرجا است جمع آوری فضولات حیوانی به شیوه های غیربهداشتی و غلط صورت می گیرد.
دامداری به روش سنتی در چهارمحال و بختیاری هنوز پابرجاست
صادق عالیپور نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در برخی از  روستاهای استان که دامداری به روش سنتی هنوز پابرجا است جمع آوری فضولات حیوانی به شیوه های غیربهداشتی و غلط صورت می گیرد که خود علاوه بر ایجاد منظره نامناسب و بوی نامطلوب،محل مناسب برای رشد حشرات،آلودگی و همچنین شیوع انواع بیماری های عفونی،پوستی و انگلی خواهد بود.
 
وی با اشاره به رها سازی فضولات دامی  توسط صاحبان دام در جوی های آب روستاها اظهار کرد: بر اساس قانون  تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می شود و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک‌سال محکوم خواهند شد لذا شبکه بهداشت و دامپزشکی جهت برخورد با متخلفین اقدامی نمی نماید.
 
عالیپور با اشاره به اینکه فضولات دامی به دلیل عدم عناصر شیمیایی و قابلیت تجزیه پذیری در محیط می تواند بهترین گزینه برای کوددهی مزارع باشد و به جای این که دامداران این فضولات را در رودخانه ها رها کنند می توانند در توسعه کشاورزی ارگانیک از آن استفاده بهینه ای ببرندگفت : آموزش به روستائیان باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.
 
نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان  با اشاره به رشد سریع مرغ در مرغداری ها خاطر نشان کرد: تزریق هورمون در دام و طیور شایعه ای در فضای مجازی شده و  به دلیل رشد سریع مرغ در طول 42 روز  ،شک استفاده از هورمون به طیور در اذهان مردم ایجاد شده است ،لذا می طلبد اداره کل داپزشکی استان  اطلاع رسانی دقیق در این زمینه معمول  و شایعه سازی‌های فضای مجازی را رفع نماید.
 
عالیپور افزود: این روزها مصرف گوشت های منجمد برزیلی به دلیل قیمت ارزانی که دارند، افزایش یافته است و از سوی دیگر بسیاری از هموطنان در مصرف آنها شک دارند لذا اطلاع رسانی نیز مبنی بر زبح حلال و سلامت این گوشت های نیز  بیش از بیش ضروری می باشد.
 
در ادامه  سلطانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان گفت: در تمام مراکز کشتار گاه های داخل و خارج از کشور روحانی ناظر بر زبح شرعی دام و طیور حضور دارد  و همچنین در بسته بندی گوشت های برزیلی جمله زبح حلال درج گردید .
 
حسینعلی سلطانی، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مرحله رشد هر مرغ بر اساس نژاد آن می باشد و مسلماً  مرغ بومی و گوشتی مرحله رشد آن متفاوت می باشد .
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۹:۴۵

29 Dec 2019