کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پيگيري جدي و قاطعانه مسئله تخريب آبگير بن-بروجن/سكوت مرموزانه برخي مسئولين/ تغيير محل آبگير به جغرافياي چهارمحال و بختياري

17 مهر 1398 ساعت 8:05

نماينده مردم شهرستانهاي شهرکرد، بن و سامان گفت: متأسفانه با وجود اینکه ديروز درگیر مسئله تلخ شهرستان لردگان و سفر کمیسیون بهداشت و درمان به این شهرستان بوديم، با خبر شدیم تحریکات مخرب، غیرقابل قبول و خلاف قانون عده ای با حضور تعدادي از کشاورزان استان اصفهان در محل آبگير طرح قانوني بن_بروجن رخ داده است.



نماينده مردم  شهرستانهاي شهرکرد، بن و سامان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  با اشاره به اقدامات قانون شكنانه صورت گرفته در تخريب آبگير طرح بن_بروجن گفت: متأسفانه با وجود اینکه ديروز درگیر مسئله تلخ شهرستان لردگان و سفر کمیسیون بهداشت و درمان به این شهرستان بوديم، با خبر شدیم تحریکات مخرب، غیرقابل قبول و خلاف قانون عده ای با حضور تعدادي از کشاورزان استان اصفهان در محل آبگير طرح قانوني بن_بروجن رخ داده است.

اردشير نوريان افزود: این اقدام بسیار نسنجیده موجب جریحه‌دار شدن احساسات و بی اعتمادی مردم استان چهارمحال و بختياري نسبت به کسانی شده که مدعي قانون مداري هستند.

وي افزود: اینکه این اقدامات نشان از چند نکته بسيار مهم دارد، اول اینکه در استان اصفهان هستند کسانی که می خواهند به هر قیمتی با ایجاد آشوب و بلوا به اهداف پشت پرده برسند، نكته دوم سکوت مرموزانه و شیطنت آمیز مسئولان استان اصفهان بويژه با توجه به اعلام فراخوان اين افراد در چند روز گذشته است كه در براير اين اقدام خلاف قانون هیچ اقدامی نکرده اند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: نكته مهم بعدي مقایسه نجابت و خویشتنداری مردم استان است که در مقابل احترام،متانت و پيگيري تخصصي و كارشناسي هم استانيهاي عزيزمان، طرف مقابل به اهداف نادرست و غير كارشناسي خودشان فکر می کنند.

نوريان ادامه داد: مسئولان امنیتی کشور باید از اینگونه مسائل جلوگیری می کردند و حتما امروز باید پاسخگو باشند.

وي خاطر نشان كرد: فردا علی رغم احضار وزير بهداشت در خصوص مسائل شهرستان لردگان، از این موضوع نیز غافل نیستیم و نسبت به این مسئله حساس خواهیم بود و حقوق آبی استان را با جديت پیگیری می کنیم.

نماينده حوزه مركز استان افزود: این مسئله نشان داد که مسئولان وزارت نیرو باید با جدیت تمام با این مسئله برخورد نمايند، چرا كه در غير اينصورت مردم استان خودشان دست به اقداماتی می زنند که این اقدامات صرفا احقاق حقوقشان ارزیابی می شود و اگرچه ما هیچ وقت مشوق اينگونه اقدامات نيستيم که کسی حقوقش را از راه غیرقانونی درخواست کند اما این نوع قلدرمآبی و گردن کلفتی در مسير خلاف قانون نشان می دهد که اگر مسئولان مربوطه برخورد جدی نکنند احتمال اينكه التهابات اجتماعی و شکاف امنیتي در منطقه عمیق تر شود، وجود دارد.

نوريان ادامه داد: ما باید به صورت جدی تغییر خط پروژه را دنبال کنیم و به صورت کلی این نقطه آبگیر را از جغرافياي استان اصفهان جدا کنیم، چرا كه اقدامات امروز نشان می دهد ممکن است در آینده نیز شاهد اينگونه هنجار شكني ها و قانون شكني ها باشيم.

وي تصريح كرد: از همه کسانی که در حوزه آب فعالیت می کنند خواستاریم با سعه صدر، هوشمندی، مواضع منطقی و اصولی داشته و بدانند كه ما با تمام توان این مسئله را پیگیری و از حقوق آبي مردم چهارمحال و بختياري قاطعانه دفاع خواهيم كرد.

نماينده مردم شريف شهرستانهاي شهركرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي در پايان از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خواست این مسئله را با جديت تمام دنبال نموده و زمينه برخورد قاطع با متخلفان و قانون شكنان را فرهم نمايند.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 43031

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43031/پيگيري-جدي-قاطعانه-مسئله-تخريب-آبگير-بن-بروجن-سكوت-مرموزانه-برخي-مسئولين-تغيير-محل-جغرافياي-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir