۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۳۰۲۲

بیماری اچ ای وی بیماري شناخته شده و قابل درمان است

عضو کمیته کشوری ایدز و استاد دانشگاه، با بیان اینکه بيماري اچ اي وي علي رغم ۲۰ ، ۲۵ سال گذشته هم اکنون بيماري شناخته شده اي است افزود: اين بيماري قابل درمان و کنترل است و با انجام مراقبت هاي لازم مانند ساير بيماري ها فرد مي تواند با وجود ابتلا به آن، زندگي طبيعي و طول عمر بالا داشته باشد.
بیماری اچ ای وی بیماري شناخته شده و قابل درمان است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری ایدز و استاد دانشگاه افزود: اگر چه در سایر نقاط کشور نیز مواردی از ابتلا افراد به اچ ای وي گزارش مي شود اما حجم بالاي بيماريابي در بازه زماني کوتاه در روستاي چنار محمودي از توابع شهرستان لردگان موجب گرديد تا تيم کارشناسي مجرب در منطقه مستقر و امکانات و تجهيزات بمنظور تسريع روند بيماريابي و درمان بيماران با تمام توان بكار گرفته شود.

وی اظهار داشت: بدون شک با اقدام به موقع مسئولین امر و همکاری مردم منطقه این عزیزان بزودي بر بيماري غلبه و بيماري تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

دکتر مردانی خاطر نشان کرد: وقتی سطح ویروس به صفر برسد قابل انتقال به افراد دیگر نیست و فرد مي تواند بدون نگراني ازدواج کند، فرزنددار شود و تحت نظر پزشک از انتقال ويروس به فرزندش جلوگيري نمايد.

وی، اولین نکته در خصوص این بیماری را حفظ آرامش و همراهي و همدلي و اتحاد مردم براي جلوگيري از همه گيري بيماري و رعايت بهداشت فردي و اجتماعي دانست.

این عضو کمیته کشوری ایدز افزود: وقتی همه گيري در يک منطقه افزايش يابد نيروهاي متخصص از نقاط مختلف بسيج و به کنترل شرايط کمك مي نمايد و مردم چنار محمودي بايد بدانند در اين رابطه نيز مسئولين همه تلاششان را براي تحقق حق حقوق اين عزيزان يعني داشتن زندگي سالم به كار خواهند بست .

دکتر مردانی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در امر پیشگیري و کنترل بيماري ها بويژه بيماري هاي واگير افزود: در اين زمينه نيز، در کنار بيمار يابي، درمان بيماران، خدمات مشاوره اي و آموزشي در اولويت قرار گرفته است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۶:۲۲

5 Jan 2020