۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۲۹۸۵
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری :

یک سوم چرخه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به کشاورزی وابسته است

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بالای ۳۱ درصد اشتغال مستقیم و‌ غیرمستقیم مردم به کشاورزی وابسته است.
یک سوم چرخه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به کشاورزی وابسته است
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ صبح امروز ذبیح‌الله غریب مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در یکماه کذشته آنچه در سفر مقامات مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی سرمایه‌گذاری توجه مسئولان افزایش یافته است، افزود: باتوجه به محدودیت در منابه آبی، فراوری محصولات کشاورزی و فسادپذیر بودن این محصولات ضرورت صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر اثبات می‌شود.

غریب توضیح داد: در گذشته کشاورزی بیشتر تولید محصولات بود اما امروزه سیاست تکمیل زنجیره‌ است تا ضایعات کاهش یابد و استفاده بیشتری از محصولات تولیدی شود.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد، اعلام‌کرد: در حدود ۲۲ درصد اشتغال مستقیم در این استان در بخش کشاورزی است، مجموعاً بالای ۳۱ درصد  اشتغال مستقیم و‌ غیرمستقیم مردم به کشاورزی وابسته است.

وی با اعلام اینکه یک سوم اقتصاد و چرخه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به کشاورزی وابسته است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده گستردگی فعالیت در بخش کشاورزی استان است.

غریب با اشاره به اینکه تولید بادام یکی از ظرفیت‌های خوب چهارمحال و بختیاری در حوزه باغبانی است، اظهار کرد: در حوزه صادرات و فراوری این محصول کار مهمی انجام نشده است اما تولید انبوه و عمده این محصول در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث تولید ماهیان آبزی سردابی چهارمحال و بختیاری قطب مهمی در کشور محسوب می‌شود، عنوان‌کرد: در حدود ۱۵ درصد تولید ماهیان آبزی سردابی کشور در استان انجام می‌شود.

غریب در خصوص تولید خوراک آبزیان گفت:  حدود ۴۵ درصد خوراک آبزیان سردابی، ۱۵ درصد خوراک میگو و ۳۰ درصد خوراک ماهیان گرمابی با کیفیتی بسیار بالا در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال گذشته باوجود خشکسالی رکورد تولید چغندر با تولید حدود ۷۰ هزار تن چغندر در داخل استان شکسته و منجر به انعقاد قراردادهای خوبی شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گیاهان دارویی به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی کشور، افزود: حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت زعفران و حدود ۳۰۰ هکتار نیز زیر کشت گل محمدی است، که درصورتیکه به فراوری این محصولات توجه نشود در کشاورزان در آینده با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

غریب توضیح داد: بیش از یک هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت گرفته و حدود ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال بالای دوهزار نفر هم‌اکنون در حال فعالیت هستند و با وجود تحریم‌ها و مشکلات ارزی در بحث تامین نهاده هیچ کمبودی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

انتهای پیام/1029
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۲:۲۴

28 Dec 2019