کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارتخانه جهاد کشاورزی:

تولید سالانه 130 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

10 مهر 1398 ساعت 13:03

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارتخانه جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.



به گزارش جهانبین‌نیوز ؛ صبح امروز علی‌اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی قدرت ماندگاری پایینی دارند، گفت: از صنایع تبدیل در این خصوص استفاده می‌شود یعنی محصولات خام تبدیل به محصولات با دوام می‌شوند.

مهرفرد با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی در طول پنج سال گذشته برخلاف تمام فشارهای تحریمی افزایش یافته است، توضیح داد: در سال ۹۲ حدود دو میلیون تن ظرفیت سردخانه داشتیم اما در حال حاضر با افزایش یک و نیم برابری یعنی بیش از ۵۰ درصد پنج میلیون تن ظرفیت سردخانه‌ای داریم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارتخانه جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی در دوره کوتاهی برداشت می‌شوند اما در دوره طولانی مصرف می‌شوند، عنوان کرد: در خصوص فراوری و بسته بندی سابقا پنج میلیون تن ظرفیت داشتیم اما در حال حاضر ۱۲ میلیون تن ظرفیت داریم یعنی شاهد هفت میلیون تن افزایش  هستیم.

وی ادامه داد: طبق آمار گفته شد و باتوجه به استقبال مردم وسرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی،حمایت دولت به لحاظ تسهیلانی و ظرفیت‌های خود کشور ایران شاهد رشد خوبی در این صنعت هستیم.

مهرفرد با بیان اینکه در طول سه سال گذشته مذاکرات فشرده‌ای با کشورهای اتحادیه اوراسیا صورت گرفته است، اظهار کرد: موافقت‌نامه همکاری اقتصادی بین ایران و پنج کشور اتحادیه اوراسیا به تصویت ۶ مجلس و امضای رؤسای جمهوری هر ۶ کشور بسته شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارتخانه جهاد کشاورزی با اعلام این خبر ادامه داد: این موافقت‌نامه همکاری از پنج آبان سال جاری اجرایی می‌شود و به موجب این موافقت‌نامه تخفیفات و مزایایی به کالاهای اتحادیه اوراسیا تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تخفیفات به این معنا که کالاهای این اتحادیه را نسبت به بقیه کشورها برای واردات ارزانتر کردیم در مقابل نیز کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در بازارهای خود برای کالاهای ایرانی مزیت ایجاد و امتیازاتی به ما دادند.

مهرفرد در پایان اضافه کرد: کالاهای کشورما در کشورهای اتحادیه اوراسیا چند درصد به نسبت‌ کشورهای رقیب ارزان‌تر وارد می‌شود بنابراین کشش تقاضا ایجاد می‌شود، امید است تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان چهارمحال و بختیاری از این ظرفیت که از پنج آبان اجرایی می‌شود استفاده کنند.

انتهای پیام/1029


کد مطلب: 42983

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42983/تولید-سالانه-130-میلیون-تن-محصولات-کشاورزی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir