کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس؛

با دستان خالي در مقابل استکبار جهاني ايستاديم

7 مهر 1398 ساعت 10:37

رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت:دوران دفاع مقدس با دستان خالي در مقابل استکبار جهاني ايستاديم و آنها را به زانو در آورديم.


بهرام صالحي اردلي رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبر نگار جهانبين نيوز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس ياد آور آغاز حماسه بزرگ ملتي است كه با دست خالي در برابر دشمن تا دندان مسلح ايستادند و مقاومت كردند و اجازه ندادند يك وجب از خاك ميهن اسلامي ما به دست دشمن بعثي بيافتد.

صالحي افزود:اگر بخواهيم دلايل بروز جنگ بين عراق و ايران را بررسي كنيم ابتدا لازم است تا اشاره مختصري به پيروزي انقلاب اسلامي داشته باشيم وببينيم چرا آمريكا و ابرقدرت هاي آن زمان به ضديت با نظام اسلامي ما برخواسته و در جنگ تحميلي رژيم بعث عليه ملت ايران همراه شدند.

وي اظهار کرد:يكي از علت هاي اين ضديت را مي توان در شعار "استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" و "نه شرقي، نه غربي" بررسي كرد زيرا اين شعارها براي آنها مفهوم تازه اي داشت و استراتژي آينده كشور را روشن مي کرد آنها فهميدند كه پيام اين شعارها به نفعشان نخواهد بود و به خاطر همين فهمي كه از انقلاب پيدا كرده بودند ضديت خود را شدت بخشيدند.

صالحي ادامه داد:سرانجام در 31 شهريور 1359 جنگ آغاز شد، جنگي كه آن طرف كشوري با ارتشي سازماندهي شده و به نوعي قدرتمندترين ارتش زرهي منطقه خاورميانه قرار داشت و اين طرف ارتشي که وضعيت مناسبي نداشت ، مستشاران خارجي از كشور خارج شده بودند، استفاده مناسب از تسليحات نظامي امكان پذير نبود و كشور هم درگير جنگ داخلي بود و برخي از چهره هاي سرشناس مانند بني صدر و رجوي هم به انقلاب خيانت کرده بودند اما با همه اين ها مردم ايران 8 سال در برابر دشمن مقاومت كردند و توانست آنها را وادار به تسليم كند آنها را به زانو در آوردند.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس بيان کرد:ابرقدرت ها و رژيم هاي استكباري براي از بين بردن نظام نوپاي اسلامي تلاش فراوان كردند و از همان ابتدا كشور را با بحران مواجه ساختند و انقلاب را درگير جنگ داخلي کردند، تا اينكه وقتي ديدندبه موفقيت دست پيدا نمي كنند انقلاب را وارد جنگ خارجي كرده و با رژيم بعث عراق براي حمله به ايران همراه شدند.

وي تا کيد کرد:بايد متذکر شوم که دفاع مقدس تمام نشده بلكه همچنان ادامه دارد و نسل جوان جامعه ما بايد بداند، جنگ ما با غرب و دولت هاي استكباري جنگ حق و باطل است و به همين دليل هرگز اين جنگ تمام شدني نيست و ما براي اينكه آنها را از حماقت به راه انداختن جنگ عليه ما بازداريم بايد هر روز قوي تر شويم و براي اينكه قوي باشيم بايد وحدت خود را حفظ كرده و زير خيمه رهبري قرار بگيريم و روحيه مقاومت و ايثار را همچنان پايدار نگه داريم.

صالحي گفت:بي شک حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس و آرمان هايي كه رزمندگان اسلام براي آن شهيد شدند از هر مسئله اي مهم تر است . امروز دشمن به دنبال اين است تا با كمرنگ كردن ياد و خاطره شهدا و حماسه هاي آنها جوانان ما را از ارزش هاي جامعه اسلامي دور كرده و آنها را در مقابل نظام قرار دهد كه مطمئناً با هوشياري جوانان مومن و انقلابي اين مرز و بوم آرزوي خود را به گور خواهد برد.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 42963

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42963/دستان-خالي-مقابل-استکبار-جهاني-ايستاديم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir