کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شهرستان اردل/

رونمايي از ماکت عمليات والفجر 8

3 مهر 1398 ساعت 8:46

فرمانده حوزه بسيج اداري، کارگري و اصناف اردل گفت:به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس ماکت عمليات والفجر 8 با حضور مسئولين در فرمانداري شهرستان اردل رونمايي شد.


به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس عصر  ديورز  درآييني با حضور مسئولين شهرستان ماكت عمليات والفجر 8 در شهر اردل رونمايي شد.

راشد بهراميان فرمانده حوزه بسيج اداري، کارگري و اصناف شهرستان  اردل در حاشيه اين آئين در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز با بيان اين خبر گفت:بسيجيان حوزه کارگري و اصناف  با كمترين امكانات اين ماكت را ساخته و درقالب نمايشگاه درمعرض بازديد عموم قرار دادند.

بهراميان افزود: اين نمايشگاه كه در ورودي فرمانداري شهرستان اردل  برپا شده داراي دو غرفه است كه يكي از اين غرفه ها شامل نمايشگاهي از تصاوير شهداي دفاع مقدس و درغرفه دوم ماكت عمليات  والفجر 8 به نمايش درآمده است.

وي اظهار کرد:در اين مراسم کربلايي رمضان صالحي پاسدار بازنشسته و يکي از سربازان اسلام حاظر در اين حماسه ماندگار جزييات عمليات و خاطرات شهداي جنگ بخصوص شهداي شهرستان اردل را تشريح نمود و از شهداي ماندگار در اين عمليات ميي توان به شهيدان صولت رييسي، خدامراد نصيري و محمد حسين کوهي اشاره کرد.

وي ادامه داد: بسيجيان بالاخص رزمندگان دوران دفاع مقدس در شهرستان اردل مي توانند تا پايان هفته دفاع مقدس براي بازديد از اين نمايشگاه برنامه ريزي كنند و با حضور شان در اين نمايشگاه ياد و خاطره دوران دفاع وحماسه برايشان زنده شود.

عمليات والفجر 8 که از آن به عنوان نبرد اول فاو نيز نام برده مي‌شود، عمليات آبي خاکي بود که در آن نيروهاي ارتش و سپاه پاسداران ايران با غافلگيري نيروهاي عراقي از اروندرود عبور کردند و به شبه‌جزيره فاو در جنوب عراق رسيدند.

اين عمليات بهمن 1364 با رمز «يا فاطمة الزهرا» آغاز شد.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 42933

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42933/رونمايي-ماکت-عمليات-والفجر-8

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir