۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۲۴
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مطرح کرد:

رسانه در ارتقاء سلامت روان جامعه نقش مهمی را ایفا می کند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: رسانه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روان جامعه دارد.
رسانه در ارتقاء سلامت روان جامعه نقش مهمی را ایفا می کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سیزدهمین جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌و‌بختیاری با هدف ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگری، با حضور جمعی از مسئولان و مدیران‌‌ارشد استان و سرآمدان و صاحب‌نظران برگزار شد.

در این نشست، طیبه شریفی؛ رییس این کارگروه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، گفت: کارگروه آسیب‌های اجتماعی بنیاد نخبگان به عنوان بازوی فکری برای دستگاه‌های مرتبط، باید مطالبه‌گر باشد.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی بین‌دستگاهی برای عملیاتی‌شده مصوبات کارگروه‌ها، افزود: استانداری به عنوان بالاترین دستگاه مدیریت‌اجرایی استان می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف و نظرات کارگروه نقش بسزایی ایفا کند.

شریفی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش آموزش‌های توان‌افزایی از دوران مدرسه، اظهار داشت: حضور مربیان و صاحبان‌فن برای ارائه آموزش‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در مدارس یکی از راه‌‎های پیشگیری از بروز این مشکلات و چالش‌ها برای جامعه است. 

وی یادآور شد: گفتمان‌سازی راهی مطمئن برای حل بسیاری از مشکلات جامعه است. این راهبرد به افراد اجازه می‌دهد که فراتر از منافع شخصی، ارزش‌هایی تولید کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان با تأکید بر نقش مهم رسانه در ارزش‌آفرینی اجتماعی، تصریح کرد: صدا‌وسیما نقش مهم و کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روان جامعه، از مواردی است که رسانه خاصه صداوسیما می‌تواند نقش‌آفرینی بی‌نظیری در آن داشته باشد.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد. 

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۷:۳۹

29 Dec 2019