۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۹۰۸
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان لردگان:

حماسه دفاع مقدس برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی برای ملت ایران به ارمغان آورد

فرمانده سپاه ناحيه لردگان با تأسي از فرمايشات حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري گفت: هشت سال جنگ تحميلي، گنجينه اي ارزشمند از افتخارات فرزندان اين سرزمين است که بايد زواياي گوناگون آن و گنج هاي پنهان آن براي نسل هاي آينده بازگو شود.
حماسه دفاع مقدس برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی برای ملت ایران به ارمغان آورد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ سرهنگ پاسدار کرم نظري ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته دفاع مقدس و بزرگداشت ياد و خاطره شهداي مدافع وطن و حرم آل الله، گفت: در 31 شهريور سال 1359 رژيم بعث عراق با تصميم و طرح قبلي و باهدف براندازي نظام نوپاي جمهوري اسلامي، جنگ تمام عيار را با پشتيباني قدرت هاي استکباري عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز کرد.
 
وي افزود: در اين روز،  صدام حسين با ظاهر شدن در برابر دوربين ها و پاره کردن قرار داد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي را اعلام نمود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج لردگان با اشاره به وضعيت وقت کشور و توانمندي هاي نظامي دشمنان انقلاب اسلامي افزود: جنگ در شرايطي به ايران تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشت و در داخل کشور نيز جناح هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوهاي تبليغاتي و در گيري هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند و نيروهاي نظامي کشور هنوز مراحل بازسازي و ساماندهي را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

نظري ادامه داد: ارتش عراق بر اساس محاسبات خود از وضعيت داخلي و خارجي ايران، فتح يک هفته اي تهران را در سر مي پروراند و حتي روزهاي اول جنگ بدون مانع مي تاخت و شرايط وقت کشور به گونه اي نبود که بتوانند در برابرحمله همه جانبه آنها بايستند.

وي تصريح کرد: با چنين وضعيتي که در آن زمان وجود داشت، امام خميني(ره) به خروش آمد و نداي ملکوتيش دل هاي شيفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کيان جمهوري اسلامي نمود؛ بطوريکه نيروهاي مردمي بدون امکانات و تجهيزات و حتي آموزش هاي نظامي به مقاومت پرداختند.

سرهنگ نظري ادامه داد: علي رغم کارشکني‌هاي بني صدر، دفاع مقدس شکل گرفت و نيروهاي جوان و شهادت طلب به جبهه ها شتافتند و در طول هشت سال حماسه اي شکل گرفت که در تاريخ ايران اسلامي بي‌سابقه بود و دستاورد هاي زيادي را به ارمغان آورد.

وي به تأسي از فرمايشات حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، گفت: هشت سال جنگ تحميلي، گنجينه اي ارزشمند از افتخارات فرزندان اين سرزمين است که بايد زواياي گوناگون آن و گنج هاي پنهان آن براي نسل هاي آينده بازگو شود.

انتهاي پيام1026ج /630ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۳:۴۹

30 Dec 2019