۰
plusresetminus
امام‌جمعه فارسان گفت: عده‌اي نه دين را مي‌فهمند نه متوجه سياست هستند، افرادي که هنوز گمان مي‌کنند بايد با امريکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن اين افراد کور و کر و لال هستند زيرا هيچ زماني از زبان آن‌ها جملاتي نشنيديم که دشمن دچار ترس و هراس شود.
عده‌اي هنوز راه‌حل مشکلات را مذاکره با امريکا مي‌دانند/ حماسه هشت سال دفاع مقدس يكي از كم‌‏نظير‏ترين پديده‏ هاي تاريخ است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: يک سال و نيم از خروج آمريکا از برجام و اعمال فشار حداکثري به‌نظام اسلامي، مي‌گذرد البته آن‌وقتي هم که خارج نشده بود ثمري براي مردم نداشت البته خيلي‌ها در داخل بهره‌برداري براي انتخابات کردند: به ضم آمريکايي‌ها بايد تاکنون کار ايران اسلامي تمام‌شده باشد.

وي افزود: مردم نشان دادند که با فشارها و تحريم‌هاي ناجوانمردانه از پا درنمي‌آيند و تا امروز با مقاومت خودشان و عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي اين جنگ ظالمانه و گزينه‌هاي مختلف او را که بنايش بر تضعيف و از بين بردن اقتصاد کشور بوده را بي‌اثر کنند. تا امروز پيروز اين ميدان ايران اسلامي است، البته سختي‌ها و فشارهاي اين مقاومت را مردم تحمل کردند.

ملک پور بيان داشت: دشمن اگر بداند و درک کند که ايران اسلامي شيطنت و نگاه خصمانه و سلطه‌طلبي و غارت طلبي آن‌ها را به‌خوبي متوجه است و وعده و وعيدهاي ساده‌لوحانه آن‌ها را در مذاکرات نمي‌پذيرد حتماً عقب‌نشيني خواهد کرد. امام راحل در سال ۴۲ فرمودند امريکا از شوروي بدتر و شوروي از انگليس بدتر و انگليس از فرانسه بدتر و همه از يکديگر پليدتر هستند و ما بايد اين دشمنان اسلام و انقلاب را خوب بشناسيم.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: آن‌هايي که بين امريکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بي‌خبري سياسي و بين‌المللي به سر مي‌برند و ساده‌لوح و ساده‌انديش هستند و درک سياسي و ديني درستي از اتفاقات ندارند. زماني که دين به ما مي‌گويد دشمن از اينکه به شما شري برسد خوشحال شده و اگر به شما خيري برسد ناراحت مي‌شود يعني با همين دستور دين تکليف ما مشخص مي‌شود.

وي عنوان داشت: عده‌اي نه دين را مي‌فهمند نه متوجه سياست هستند، افرادي که هنوز گمان مي‌کنند بايد با امريکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن اين افراد کور و کر و لال هستند زيرا هيچ زماني از زبان آن‌ها جملاتي نشنيديم که دشمن دچار ترس و هراس شود.

امام‌جمعه فارسان به سخنان مقام معظم رهبري در ابتداي درس خارج (اتمام‌حجت به طرفداران مذاکره با آمريکا) اشاره داشت و گفت: هيچ مذاکره‌اي در هيچ سطحي بين مسئولان ايران و آمريکا اتفاق نخواهد افتاد.

ملک پور بيان داشت: با توجه به فضاي سياسي و اجتماعي شکل‌ گرفته در خارج و بعضاً داخل کشور و در اثر تبليغات رسانه‏‌اي دشمن، ابعاد مذاکره در اين شرايط را تبيين فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکيه به مردم و جوانان و جدي گرفتن ظرفيت‏هاي داخلي معرفي کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمريکايي‏ها، هدف آن‌ها از ترفند مذاکره را تحميل خواسته‏هاي خود و اثبات موفقيت راهبرد فشار حداکثري بر ايران دانستند.

وي به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: هفته دفاع مقدس راداريم گرامي مي‌داريم ياد شهدا را که متعالي‏ترين نمونه مقاومت را به نمايش گذاشتند حماسه ايستادگي و مقاومت مردم ايران در طول هشت سال دفاع مقدس، اين جنگ را به يكي از كم‏نظير‏ترين پديده‏هاي تاريخ تبديل كرد.

امام جمعه فارسان بيان داشت: در اين جنگ يك ملت تازه انقلاب كرده كه اركان نظام سنتي گذشته‏اش ازهم‌گسيخته و زيرساخت‏هاي نظام انقلابي‏اش نيز هنوز شكل نگرفته بود، به‌ناچار درگير نبردي شد كه در آن‌سوي جبهه، همه ظرفيت‏هاي نظامي، اطلاعاتي و اقتصادي قدرت‏هاي مطرح جهان در حمايت از صدام به كار گرفته‌شده و براي شكست ايران لحظه‏شماري مي‏كردند، اما حضور حماسي مردم درصحنه و تجلي همبستگي، ايثار و مقاومت مردم ايران در عرصه‏هاي دفاع مقدس، تهديد‏ عملي دشمن را كه جز فروپاشي نظام اسلامي تصور ديگري بر آن نمي‏رفت عملاً به فرصتي براي اعتلا و تثبيت نظام اسلامي تبديل كرد که اکنون و باگذشت بيش از ۳۰ سال از پايان آن، هنوز بسياري از ابعاد آن ناشناخته باقي‌مانده است؛ که مي‌طلبد در وقتي مناسب در اين مورد صحبت شود که قطعاً در اين هفته برنامه‌هايي خواهد بود

وي به اول مهر؛ روز بازگشايي مدارس و آغاز سال جديد تحصيلي هم اشاره‌اي داشت و افزود: آموزش‌وپرورش را بايد مهم‌ترين نهاد براي رسيدن به اهداف اساسي يک نظام دانست به اين دليل که مهم‌ترين رکن و عامل پيشرفت، نيروي انساني آن محسوب مي‏شود که اين نهاد به‌صورت نظام‌مند مسئوليت تربيت آن را بر عهده دارد.

ملک پور بيان داشت: ازجمله مهم‌ترين وظايف نظام آموزش‌وپرورش رسمي کشور را بايد تربيت نسل آينده‌ساز در راستاي تحقق اين اهداف بلند عنوان کرد. اهدافي که در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي با محوريت تربيت نيروي جوان مؤمن و انقلابي و پيشران تحقق تمدن اسلامي، عنوان‌شده است.

امام‌جمعه فارسان در پايان اظهار داشت: براي کانديداي اصلح شاخص‌هاي فراواني وجود دارد، يکي از موضوعاتي که بايد موردتوجه همه باشد اين است که نماينده مجلس از طرف مردم وکيل مردم است و در مجلس شوراي اسلامي بايد به نفع موکلين خود حرکت کند و قانون وضع کند و در کميسيون‌ها شرکت کند و قيام و قعود داشته باشد پس نبايد چيزي مخفي از موکلين خودش داشته باشد و الا وکالت باطل مي‌شود

وي عنوان داشت: در مجلس شوراي اسلامي مباحث مختلفي ازجمله اقتصادي، سياسي، فرهنگي، نظامي و امثال‌ذلک مطرح مي‌شود، مردم بايد بدانند که نماينده آن‌ها چه موضعي گرفته و چه رأيي دارد و اين منافاتي هم با آزادي نماينده در رأي دادن ندارد بله يک‌وقت مسئله امنيتي است و ضرورت‌هايي هست اين را مردم متوجه هستند که بايد مخفي بماند و اشکالي نمي‌کنند اما اگر غير از مطالب امنيتي باشد چرا نبايد بدانند.

ملک پور اظهار داشت: گاهي در همين رأي دادن‌ها مرزبندي‌ها با دوستان و دشمنان مشخص مي‌شود و اصلح و غير اصلح براي دوره بعد معلوم مي‌شود لذا صادق و کاذب بودن، در تبليغات جوري حرف زدن و در مجلس جور ديگر عمل کردن معلوم مي‌شود.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۳:۳۸

28 Dec 2019