۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۲۸۸۰
استاندار چهارمحال و بختیاری:

رفع مشکلات آبی، وحدت میان استان‌های هم‌جوار را به دنبال دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گفت: رفع مشکلات موجب ایجاد وحدت میان استان‌های هم‌جوار است به‌علاوه مشکلات اجتماعی خود استان نیز حل و فصل می‌شود.
رفع مشکلات آبی، وحدت میان استان‌های هم‌جوار را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان فارسان، اظهار کرد: گفته شده مردم چهارمحال و بختیاری 327 میلیون مترمکعب آب استفاده نمی‎‌کنند درصورتیکه طبق مستندات ارائه شده و حق‌آبه‌ها به‌طور قطع مشکل 31 طرح کشاورزی مردم شهرستان سامان برطرف خواهدشد.

وی با اشاره به حوضه آبگیر پروژه آبرسانی بن-بروجن، توضیح داد: از آنجایی که کارگاه این پروژه تجهیز شده است و لوله‌ها به محل آبگیر رسیدند مشکل این طرح نیز برطرف خواهدشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای کمی و کیفی اجرای سد بهشت آباد و تجدیدنظر و نظارت بر آن افزود: تونل این سد در حدود 67 کیلومتر بود، قرار شد تونل کوتاه‌تری اجرا شود تا مشکلات مردم منطقه مرتبط و چهارمحال و بختیاری در این خصوص برطرف شود.

عباسی با اشاره به اینکه با تجدیدنظر انجام شده، نیروگاه کوهرنگ به آب‌نیروی کشور تحویل شد و در اختیار استان همجوار قرار نداشت، اظهار کرد: امروز 84 پروژه در حوزه آب و برق با اعتباری بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود و بیش از 260 پروژه در حال اجرا در حوزه وزارت نیرو قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری توضیح داد: تجدیدنظر در سهم آب استان و حق‌آبه‌ها نزدیک به 50 میلیون متر مکعب، مشکلات مرتبط به حریم رودخانه‌ها به ویژه زاینده‌رود حل می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح شبکه‌های فرسوده در برخی از شهرهای کوچک را از درخواست‌ها دانست و تشریح کرد: مشکلات مربوط به حریم رودخانه‌ها به ویژه زاینده‌رود تا حدودی حل شده است و قضات احکامی را در این خصوص صادر و برخی ساختمان‌ها نیز تخریب شد.

عباسی اضافه کرد: مشکلات حاشیه زاینده رود وجود دارد و در سال جاری به دلیل حجم بالای آب و نبود امنیت چند فوتی وجود داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: زاینده‌رود تهدیدی است که اگر درست برنامه‌ریزی و ساماندهی شود تبدیل به فرصت گردشگری داخلی و خارجی می‌شود.

وی در ادامه‌ گفت: رفع مشکلات موجب ایجاد وحدت میان استان‌های هم‌جوار است به‌علاوه مشکلات اجتماعی خود استان نیز حل و فصل می‌شود.

عباسی با بیان ضرورت کمک وزیر نیرو برای هوشمندسازی همه کنتورهای آب استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: طبق آمار، 80 تا 90 درصد کنتورها هوشمند هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسیرها و مخازن آب چهارمحال و بختیاری از دیگر مشکلات موجود استان است حتی آب شرب مرکز استان کیلومترها از چشمه کوهرنگ فاصله دارد که لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی در پایان به زیرساخت‌های برق‌رسانی به قطب‌های صنعتی به ویژه قطب صنعتی جونقان اشاره کرد و گفت: این موضوع از درخواست‌ها بوده که لازم است برای حل و فصل این مشکلات نیز مشارکت صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۹ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۹:۳۶

28 Dec 2019