کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری

33 میلیون ریال جریمه عدم مدیریت پسماند برای شهردار متخلف

25 شهريور 1398 ساعت 8:22

با پیگیری قضایی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری شهردار متخلف به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و دفع غیربهداشتی پسماندهای شهری به پرداخت 33 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.


شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یک شهردار متخلف در شهرستان شهرکرد به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و دفع غیربهداشتی پسماندهای شهری و عدم توجه به اخطارهای حفاظت محیط زیست مبنی‌بر رفع آلودگی ناشی از دفع نامناسب این پسماندها، به پرداخت 33 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
 
 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت توپوگرافی چهارمحال و بختیاری، شیب زمین و آب‌های روان، دفن سنتی و مکان‌یابی دفن زباله یکی از معضلات زیست محیطی این استان به شمار می‌رود، که اگر به خوبی مدیریت نشود سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

احمدی افزود: ازاین‌رو توجه به بحث پسماند، مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله به‌عنوان یک اولویت در بحث سلامت استان مطرح است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سلامت جامعه اولویت حفاظت محیط زیست استان است و با این جرایم برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

احمدی در پایان گفت: سال گذشته 24 شهرداری و دهیاری به دلیل تخطی از مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ تولید زباله روزانه در استان حدود 725 تن و سرانه تولید زباله در استان به ازای هر نفر 700 گرم برآورد شده است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 42859

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42859/33-میلیون-ریال-جریمه-عدم-مدیریت-پسماند-شهردار-متخلف

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir