۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۲۸۳۱
امام جمعه موقت لردگان:

حادثه عاشورا به ياد ماندني و فراموش نشدني است

امام جمعه موقت لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته واقعه عاشورا را فراموش نشدني و عبرت گيري از حادثه عاشورا را وظيفه همه مومنان دانست
حادثه عاشورا به ياد ماندني و فراموش نشدني است
به گزازرش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مهدي سعيدي امام جمعه موقت شهرستان لردگان در خطبه اول نماز جمعه لردگان ضمن رعايت تقواي الهي به سبک زندگي اسلامي اشاره داشت و گفت: سبک زندگي اسلامي بر اساس باورها و شناخت ها و رفتارها انتخاب و مطالبي را در همين خصوص ارائه کرد و ايمان را تجلي حضور قلب همراه با عمل از ديدگاه اسلام در سبک زندگي مورد پذيرش دانست.

 وي صبر، يقين، عدل و جهاد  پايه هاي اصلي ايمان دانست و گفت: صبر در سايه شوق و اشتياق به لقاءالله ميسر است و دومين پايه صبر خوف از خداوند است که همين خوف از خداوند انسانها را از حرام ها باز مي دارد .

وي، زهر و بي رغبتي و منتظر ماند مرگ را از پايه هاي ديگر صبر دانست و گفت: چنين انسان هايي مدام به سوي خيرات و خوبي در سرعت است و فرصت‌هاي خوبي و نيکي را مغتنم مي شمارد.

حجت الاسلام سعيدي در همين خصوص همه ي مسئولان را به انجام وظيفه و خدمت به مردم سفارش کرد و خاطرنشان کرد فرصت ها در گذر است پس انجام خدمت صادقانه مي بايست در دستور کار قرار گيرد.
 
امام جمعه موقت لردگان در خطبه دوم واقعه عاشورا را فراموش نشدني  دانست و عبرت گيري از حادثه عاشورا را وظيفه همه مومنان خواند و خاطرنشان کرد: نکته حائز اهميت حادثه عاشورا نتيجه بي بصيرت و ضعف دشمن‌شناسي و امام شناسي مردم زمان امام حسين عليه السلام بوده و بي معرفتي نسبت به امام زمان (ع) وضعف در شناخت دشمن و نداشتن ثبات قدم منتج به ايستادن در مقابل جبهه حق و شهادت امام زمان اباعبدالله الحسين(ع) مي شود.

وي، تجديد پيمان هميشگي و  ثابت قدم بودن و داشتن معرفت را دعاي هميشگي مومنان برشمرد و خاطرنشان کرد، چنين انسانهايي تربيت يافته مکتب امامان هستند و مانند مردم زمان امام حسين عليه السلام در ريختن خون امام زمان شريک نمي‌شوند.
سعيديف عبرت بزرگ عاشورا در اين زمان عهد و پيمان و ثابت قدم بودن و داشتن معرفت و داشتن تقوا و در صحنه بودن و ياري کردن امام زمان و تائب برحقش سيد علي خامنه اي است که در بيانات مقاومت سيد حسن نصرالله اين ياري و عهد و پيمان و معرفت و بصيرت به خوبي نمايان و آشکار شده است.
 وي خاطرنشان کرد در پيام محرميو عاشورايي سيد حسن نصرالله در خصوص تجديد پيمان با ولي زمان آمده است که حسين زمانمان راتنها نخواهيم گذاشت و اين پيامي است بس صريح و آشکار براي همه رهروان واقعي آن حضرتش.
 
امام جمعه موقت لردگان در پايان،  ضمن تقدير و تشکر از هيئت هاي مذهبي در خصوص برپايي مراسمات عزاداري در ايام محرم و عاشورا خواستار شد هيئت هاي مذهبي ضمن برپايي شور در برپايي شعور و نيز کوشا باشند و معارف ديني و عاشورايي را ترويج دهند.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۱:۴۰

30 Dec 2019