کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انتقاد از حضور زنان بدحجاب در سخنرانی رئیس جمهور/مسامحه در گام های برجام جایز نیست

15 شهريور 1398 ساعت 15:18

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با انتقاد از حضور زنان بدحجاب در جلسه سخنرانی رئیس جمهوری، ادامه داد: این جلسه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، این موضوع در مکتب امام حسین (ع جایی ندارد و خون حسینیان را به جوش می‌آورد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره مبارکه نساء، اظهار کرد: تنها راه نجات در تمسک‌جویی به خداوند، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و در عصر حاضر، ولی‌فقیه است که هر اراده و تصمیمی در تمام عرصه‌ها باید بر اساس اراده ولی‌فقیه باشد.
وی با بیان اینکه انقلابیونِ حادثه ۱۷ شهریور ۵۹ تربیت‌یافتگان همین نگاه بودند، ادامه داد:ض پرورش‌یافتگان مکتب عاشورا و اباعبدالله(ع) در دفاع از ولی‌ خدا، امام خمینی(ره) با مشت‌های گره کرده به خیابان ریختند.
حجت‌الاسلام نکونام انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا دانست و گفت: عاشورائیان و حسینیان به دعوت امامشان لبیک گفتند و امروز نیز این مکتب باید حفظ شود که در این راستا توجه به منکراتِ مورد تأکید امام حسین(ع) اهمیت دارد.
 
امام جمعه شهرکرد با برشمردن و تشریح منکرهای مورد نظر سیدالشهداء(ع)، تصریح کرد: منکر اول «عدول از خط امامت و ولایت» است که اگر اتفاق بیفتد، حق پایمال و ولایت مندرس می‌شود چیزی که دشمنان نظام و انقلاب به دنبال آنند.
 
وی با اشاره به منکر دوم مدنظر امام حسین(ع)، گفت: هرگاه در برابر تضییع عدالت، تبعیض انسان‌ها، قدرت گرفتن انسان‌های ناروا و نااهل سکوت کنیم و فریاد نزنیم، مرتکب منکرِ «سکوت در برابر پایمال شدن حق» شده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: سومین منکر «پایمال شدن حق ضعفا» است که به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود، حال آنکه امام(ره) فریاد زد: یک موی کوخ‌نشینان به همه کاخ‌نشینان می‌ارزد.
 
وی در ادامه با برشمردن منکرهای مورد توجه امام حسین(ع)، گفت: باید با «باز ماندن دست ظالمان» و تازیدن آن‌ها با هر مصداق از ظلم مبارزه شود و مسئولان باید مواظب باشند افراد ظالم را به مجموعه خود راه ندهند.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که به افراد ظالم که مصداقی از ظلم در سیاست، مدیریت، حقوق مردم، بیت‌المال و ... را  در جامعه مرتکب می‌شوند، رأی نداد و همه حسینیان در این زمینه مسئولیت دارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: «روحیه راحت‌طلبی و چاپلوسی» نیز مصداق دیگری از منکرات است و گاه اتفاق می‌افتد که افراد برای حفظ مقام یا ارتقای جایگاه، با دروغ و چاپلوسی از مدیر نالایق دفاع بیجا می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مکتب اباعبدالله(ع) جهادی، انقلابی و زنده است، افزود: «منکری که جامعه را به فساد بکشد» به شدت از سوی امام حسین(ع) نهی شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروز و گاه در مراسم رسمی و حتی در حضور مسئولان منکرات اتفاق می‌افتد اما حسینیان و عاشورائیان این اجازه را نمی‌دهند و فریاد بر می‌آورند.
 
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اجتماعات بزرگ و باشکوه هیئات مذهبی در ایام محرم، تأکید کرد: این حضور بسیار ارزشمند است و به ویژه مشارکت پرشور جوانان در این اجتماعات مردمی خاری بر چشم دشمنان است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام، تصریح کرد: مطالبه مردم این است که گام‌های محکمی در مسئله برجام از سوی مسئولان برداشته شود و بیش از این مسامحه روا نیست.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا و اروپا، اظهار کرد: ایشان از ابتدا این مذاکرات را بی‌حاصل خواندند و امروز این موضوع را می‌بینیم بنابراین این مسئله باید با برداشتن گام‌های قاطع پایان یابد.
 
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به قدرت مقاومت در منطقه به برکت مکتب عاشورا، گفت: مصداق آن اتفاقات اخیر بود که شاهد بودیم رژیم صهیونیستی در پی تهدید حزب‌الله با وحشت مرزها را خالی کرد و خود را در حاشیه امنیت قرار داد حال آنکه از حمایت جهانی و تسلیحات برخوردار است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 42798

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42798/انتقاد-حضور-زنان-بدحجاب-سخنرانی-رئیس-جمهور-مسامحه-گام-های-برجام-جایز-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir