کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد/

دولتمردان قبل از هر چیزی با فساد مبارزه کنند / یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم

8 شهريور 1398 ساعت 15:55

يکي از اولويتهاي کاري دولت که مي تواندضامن تحقق ديگرکارکردهاي هردولتي باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائي است .


به گزارش  جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه این هفته در ساسر استان چهارمحال و بختیاری به عملکرد دولت و هفته دولت اشاره کردند و یکی از اولویت های کاری دولت را مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی دانستند .
 
مقابله با فساد ضامن تحقق دیگر کارکردهای هردولتی است

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به يکي از فرمايشات پيامبراکرم (ص) که مي فرمايند:"عِبَادَ اللَّهِ، إِنَّ تَقْوَى اللَّهِ حَمَتْ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ مَحَارِمَهُ وَ أَلْزَمَتْ قُلُوبَهُمْ مَخَافَتَهُ" گفت:تفسير فرمايش گوهر بار پيامبر اکرم اين است که اي بندگان خدا، ترس از خدا دوستان خدا را از ارتکاب محرمات باز مي دارد وقلبهايشان را قرين خوف وخشيت مي سازد.
 
بهرامي اظهار کرد:اينکه چقدر اهل تقوي هستيم به ميزاني است که از گناهان دوري ميکنيم لذا هرکسي مي تواند با اين معيار وضعيت خودش را بفهمد.
 
وي افزود: از آثار تقوا در دنيا آن است که خداوند امور و کارهايش را آسان مي‌کند تا به‌آساني به هر چيزي که مي‌خواهد برسد و با عسر و حرجي در امور و کارهايش مواجه نشود و از آثار تقوا در انسان آن است که انسان تنها به خود نمي‌نگرد، بلکه اهل نيکي به ديگران مي‌شود؛ هم‌چنين حقيقت نيکي را مي‌شناسد و اعمالي که بيانگر آن است را به‌جا مي‌آورد.
 
 
حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به ورود کاروان حسيني به کربلا وآغاز ماه محرم الحرام افزود:روز دوم محرم بود که حضرت سيدالشهداء باياران وخاندان خودشان وارد سرزمين کربلا شدند.
 
بهرامي ادامه داد:رسالت رهبران ديني وارکان يک نظام الهي ايجادسيستم وروش مناسب واجراي سياستهاي لازم براي اجرا وتحقق مجموعه ي احکام اسلام است که هم سعادت دنياورفاه در زندگي مردم وهم تکامل وسعادت اخروي انسان ها را تامين کند.
 
خطيب جمعه شهر اردل در ادامه با بيان اينکه در نظام ديني کارگزاران برمبناي معيارهاي ارزشي انتصاب مي شوند انتخاب افراد توسط مردم هم بايد در همين چارچوب باشد افزود:در دوران بعداز پيامبربتدريج اين بناتغيرکرد و معيارهاي حزبي،قبيله اي  و قومي جايگزين تقوا،جهاد،تعهدشد ولذا زمينه ي بازگشت نااهلان وعناصر مطرود وناکارآمد به صحنه ي مديريت جامعه فراهم شد.
 
وي افزود:درزمان امام حسين(ع)عمده اين بود که خلافت اسلامي تبديل به سلطنت جائرانه وظالمانه وفاسقانه شده بود واگرامام حسين (ع)قيام نمي کردخطر اين بود که بساط اسلام از طرف مردم باانقلاب ممالک فتح برچيده شود.
 
حجت الاسلام بهرامي با بيان اينکه  امروزه بايد يزيديان زمان خودمان را بشناسيم افزود: محرم فرصت تبيين زمينه هاي ايجادحادثه ي عاشورا ،اهداف قيام حسيني وعبرت آموزي ازاين واقعه براي جامعه اسلامي است که اميدوارم مردم خوبمان ،مساجد،هيئت هاباآمادگي وشوراشتياق در محرم امسال به عزاداري باکيفيت بپردازند.
 
امام جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت شهيدان رجائي وباهنراست  و روزملي مبارزه باتروريسم وهفته دولت گفت:به يکي از ابزارهاي اصلي نظام سلطه براي گسترش تقويت وتحکيم وتثبيت حاکميت آنان در سراسر دنيا تبديل شده است.

بهرامي با بيان اينکه بدترين نوع تروريسم حمايت از تروريسم دولتي است، مثل حمايت از رژيم اسرائيل افزود:دراين 40سال ملت ماقرباني تروريسم بود وانسانهاوبزرگان زيادي را از دست داداز جمله شهيدرجائي وباهنرکه نمونه اي از مديران مکتبي ومديريت انقلاب بودند.

اين مقام مسئول گفت:يکي از اولويتهاي کاري دولت که مي تواندضامن تحقق ديگرکارکردهاي هردولتي باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائي است والبته اين مربوط به همه ي دستگاه ها درنظام اسلامي است اما بحث مادولت است.
 
وي ادامه داد:نتيجه مبارزه جدي وواقعي بافساد، افزايش کارآمدي واعتمادعمومي است که هردستگاهي بايدخودپيشگام مبارزه بافساد درون خودش باشد.

 
امام جمعه شهر اردل گفت: یکی از اولویتهای کاری دولت که می تواندضامن تحقق دیگرکارکردهای هردولتی باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائی است والبته این مربوط به همه ی دستگاه ها درنظام اسلامی است.
دلتمردان نقاط ضعف خود را حل و نقاط قوت را تقویت کنند
خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: دولتمردان ما نیاز است که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و سعی شود نقاط ضعف تا هفته دولت سال آینده به کلی برطرف گردد.
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطیب نماز جمعه شهرکرد امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در هفته دولت تنها افتتاح کردن و کلنگ زنی یک پروژه مورد نظر نیست بلکه لازم است نقاط ضعف و قوت دولت هم شناسایی کرد.
وی با اشاره به اینکه لازم است مدیران نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند تصریح کرد: سعی شود نقاط ضعف تا هفته دولت سال آینده بکلی برطرف شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ در حکومت اسلامی دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور مسؤولان در اجتماعات مردمی و فرهنگی مانند نمازجمعه و نماز جماعت کمرنگ است، فرهنگ دینی و حضور پررنگ در نمازهای جمعه باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد.
نکونام اذعان داشت : انتظار می‌رفت مسؤولان در آخرین روز از هفته دولت در نمازجمعه حضور پیدا کنند و گزارش جامعی از عملکرد خود در یکسال اخیر به مردم و نمازگزاران بدهند.
خطیب نمازجمعه شهرکرد تاکید کرد: مسؤولان نسبت به آسیب‌ها و ضعف‌های جامعه از جمله بی‌بندباری، ذلت‌پذیری، تجمل‌گرایی، ثروت‌اندوزی، ‌کشف حجاب و... بی‌توجه هستند و برای مقابله با آن‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم مبارزه با تروسیم، اظهار کرد: عده‌ای در تلاش هستند جای تروریسم و، مبارزه‌گران با تروریسم را عوض کنند، اما امروز همه می‌دانند که ترویسم واقعی آمریکا و هم‌دستانش در جهان هستند.
نکونام افزود: بسیاری از چهره‌های ما توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اما بصیرت مردم بیشتر شد و باتبع آن نیز پایه‌های انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از گذشته شد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به دوازدهم شهریورماه که بنام مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است، یادآور شد:  خباثت انگلیس بر کسی پوشیده نیست، در طول تاریخ از انگلیس چیزی به جز مکر، حیله و طغیانگری باقی نمانده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات داخلی بیان کرد: گلایه‌های بسیاری از وضعیت بانک‌ها وجود دارد، قانون بانکداری بدون ربا به تصویب رسیده است، اما بدرستی اجرا نشده است.

نکونام اضافه کرد: بانک‌ها در خدمت مردم نیستند، دولتمردان باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بانک‌ها در خدمت منافع مردم و جامعه باشند.

در نوحه خوانی ها به سمت منکر و ابتذال نروید

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: فضای‌سازی مناسبی برای این ایام در سطح مساجد و معابر صورت نگرفته است، در فرصت باقی‌مانده فضاسازی محرم شکل بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در عزاداری‌ها تشریفات و ظواهر غالب نشود، سعی کنیم در نوحه‌خوانی‌ها به سمت منکر و ابتذال نرود.

تاكید امام جمعه لردگان بر حفظ شان و منزلت واقعه عاشورا/ خرافات نباید در عزاداری های محرم ترویج شود

امام جمعه لردگان؛ هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي منکر دانست و گفت: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .

حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان، ابتدا خود نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و از قول پيغمبر اسلام (ص) افزود: با تقوا ترين انسانها کساني هستند که حق را بگويند و هر چند به ضررشان باشد .
 
وي در ادامه، مباحث پيرامون ماه محرم و زنده نگه داشتن عاشورا را عنوان کرد و کربلا و حماسه کربلا را در سيره ائمه اطهاربيان داشت و خاطر نشان کرد: ائمه اطهار ما حريت و آزادي و آزادگي را به جهانيان معرفي نمودند.
 
گريه بر امام حسين پاک کننده گناهان است

تاج زاداشاره داشت: ياد و خاطره محرم و عاشوراي امام حسين (ع) هميشه زنده است و اين پيوند قلبي همه انسانها با امام حسين (ع)، ابدي و فراموش نشدني است و گريه بر امام حسين (ع) و مصائب آن امام همام فرهنگي شد که اين فرهنگ و پيوند تا قيام قيامت ناگسستني است .

وي با اشاره به سخن امام رضا(ع) گفت: حاجات دنيا و آخرت شما در گريستن و برپايي عزاي براي امام حسين (ع) در روز عاشورا است .
 
خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت و گرامي داشت شهادت شهيد رجايي و باهنر گفت: در ديدار هيئت دولت با مقام معظم رهبري، معظم له تذکراتي دادند که دولت اولويت بندي را رعايت و از حواشي پرهيز کند و تلاش و کار را سرلوحه خود قرار دهند و اين فرصت کم باقيمانده را مغتنم شمارد و خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشکلات را در اولويت کار خود قرار دهند .

حضرت آقا خطاب به دولت آنها را از پرهيز و پرداختن به حواشي نصيحت نمود و خواستند فضاي مملکت را صرف خدمت و خدمت رساني معطوف کنند .
 
امام جمعه لردگان همچنين، جو سازي هاي اخير توسط بعضي عناصر دولتي مبني بر مسئله عفاف و حجاب و ورود خانمها به ورزشگاه ها و برگزاري کنسرت هاي کذابي را ورود به حواشي توسط دولت دانست و خاطرنشان کرد: اينها همه باعث خواهد شد که اولويت هاي دولت جابجا شود و باعث جنگ داخلي و بدبيني هاي مردم نسبت به مسئولين را بدنبال دارد .

وي در ادامه آمريکا و اياديش را بزرگ ترين حاميان تروريستها در جهان خواند و خاطر نشان کرد: اين طنزي بيش نيست که حاميان تروريستها المروز طرفدار مبارزه با آنها هستند.
 
تاج زاد، همچنين هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .

وي همچنين سالروز شهادت ريئس علي دلواري و آيت الله قدوسي را گرامي داشت.
مردم ما مشکل کنسرت و رفتن زنان به استادیوم را ندارند / مسئله اصلی جامعه رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم است

امام‌جمعه فارسان گفت: امیدواریم دولت محترم به‌طرف حاشیه نروند و بحث معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند مردم ما مشکل کنسرت و رفتن زنان به استادیوم ندارند مشکل گرانی مشکل مسکن مشکل کاردارند.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: یکی از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت در روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه مورد تأکید قراردادند ضرورت پرهیز دولت از «گرفتار شدن به فروع و حواشی» در این دو سال باقیمانده است.

 وی افزود: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام ملی برای مقابله با فشارها و تهدیدات دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آن‌هاست، حاشیه‌سازی‌ها می‏تواند پیامدهای نامناسبی برای نظام اسلامی داشته باشد. ازجمله این پیامدها، مردم دلسرد می‌شوند نسبت به قابلیت‌ها و کارآمدی نظام  به حاشیه رفتن اولویت‏ها و مسائل اصلی جامعه نظیر رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم،    فرصت‌یابی برخی مسئولین برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت‌ها و انجام وظایف اصلی برخی مصادیق حاشیه‌ای و فرعی یا با اولویت کمتر که در شرایط حاضر باعث شده بخشی از انرژی کشور مصروف آن شود و کارهای با اولویت بالا بر زمین‌مانده یا به‌کندی انجام شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور به انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور اشاره داشت و افزود: طرح موضوع ضرورت استعفای دولت در ماه‌های اخیر توسط برخی جریان‌های هم سو با دولت هم‌صدایی بعضی از دولتمردان با جنگ روانی دشمنان در رابطه با مسائلی چون حجاب و عدم برخورد با هنجارشکنان موضوع رفراندوم پیرامون موضوعاتی که سازوکار حل آن به‌روشنی در قوانین و سازوکارهای نظام مشخص‌شده است.

 وی به موضوع رفتن زنان به استادیوم‌های ورزشی و موضوع برگزاری کنسرت‌ها و تبدیل کردن آن به مسئله اصلی کشور اشاره داشت و اظهار داشت: که امیدواریم دولت محترم به‌طرف حاشیه نروند و بحث معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند مردم ما مشکل کنسرت -و رفتن زنان به استادیوم ندارند مشکل گرانی مشکل مسکن مشکل کاردارند.

وی عنوان داشت: دستیابی ایران به سامانه‏های دفاعی پیشرفته مانند باور ۳۷۳ بسیار مهم و راهبردی است. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند حرکت جهادی یعنی باور 373 تلاش جهادی و با نیت الهی پربرکت و به نفع جامعه است نمونه این حرکت ساخت سامانه موشکی پدافند هوائی با برد بلند باور ۳۷۳ است.

وی اظهار داشت: ساخت این موشک این باور را به دشمن می‌دهد که هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی و این سامانه در کنار ایمان فرزندان رشید اسلام نَفس مستکبرین و متجاوزین به کشور اسلامی را در سینه خفه خواهد کرد و حرکت عزیزان ما درست مصداق حرف رهبرشان است که از دشمن نترسیدند و با داشته‌های داخلی در درون تحریم‌های سخت به این قله‌ها رسیدند.

وی بیان داشت: هر جا ترس بود عقب‌گرد و خیانت و ذلت بود، وقتی سخنان رهبر معظم انقلاب به این شفافیت مطرح است چرا باز دنبال بسته‌های پیشنهادی می‌روید که رسماً از خطوط قرمز عبور می‌کنند و حرف رهبری را هم نادیده می‌گیرند و این نوع حرکات شائبه ترسیدن در مقابل دشمن را هم خواهد داشت. عرض می‌کنیم که پشت هر میزی که می‌نشینید خواسته مردم را باصلابت مطرح کنید که قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، تضمین فروش نفت و عزت ایران است و قابل‌مذاکره نیست.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 42757

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42757/دولتمردان-قبل-چیزی-فساد-مبارزه-کنند-یزیدیان-زمان-خودمان-بشناسیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir