۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۲۷۵۵
امام جمعه شهر اردل:

مقابله با فساد ضامن تحقق دیگر کارکردهای هردولتی است/یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم

امام جمعه شهر اردل گفت: یکی از اولویتهای کاری دولت که می تواندضامن تحقق دیگرکارکردهای هردولتی باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائی است والبته این مربوط به همه ی دستگاه ها درنظام اسلامی است.
مقابله با فساد ضامن تحقق دیگر کارکردهای هردولتی است/یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم
به گزارش  جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به يکي از فرمايشات پيامبراکرم (ص) که مي فرمايند:"عِبَادَ اللَّهِ، إِنَّ تَقْوَى اللَّهِ حَمَتْ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ مَحَارِمَهُ وَ أَلْزَمَتْ قُلُوبَهُمْ مَخَافَتَهُ" گفت:تفسير فرمايش گوهر بار پيامبر اکرم اين است که اي بندگان خدا، ترس از خدا دوستان خدا را از ارتکاب محرمات باز مي دارد وقلبهايشان را قرين خوف وخشيت مي سازد.
 
بهرامي اظهار کرد:اينکه چقدر اهل تقوي هستيم به ميزاني است که از گناهان دوري ميکنيم لذا هرکسي مي تواند با اين معيار وضعيت خودش را بفهمد.
 
وي افزود: از آثار تقوا در دنيا آن است که خداوند امور و کارهايش را آسان مي‌کند تا به‌آساني به هر چيزي که مي‌خواهد برسد و با عسر و حرجي در امور و کارهايش مواجه نشود و از آثار تقوا در انسان آن است که انسان تنها به خود نمي‌نگرد، بلکه اهل نيکي به ديگران مي‌شود؛ هم‌چنين حقيقت نيکي را مي‌شناسد و اعمالي که بيانگر آن است را به‌جا مي‌آورد.
 
مقابله با فساد ضامن تحقق ديگر کارکردهاي هردولتي است/يزيديان زمان خودمان را بشناسيم
 
حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به ورود کاروان حسيني به کربلا وآغاز ماه محرم الحرام افزود:روز دوم محرم بود که حضرت سيدالشهداء باياران وخاندان خودشان وارد سرزمين کربلا شدند.
 
بهرامي ادامه داد:رسالت رهبران ديني وارکان يک نظام الهي ايجادسيستم وروش مناسب واجراي سياستهاي لازم براي اجرا وتحقق مجموعه ي احکام اسلام است که هم سعادت دنياورفاه در زندگي مردم وهم تکامل وسعادت اخروي انسان ها را تامين کند.
 
خطيب جمعه شهر اردل در ادامه با بيان اينکه در نظام ديني کارگزاران برمبناي معيارهاي ارزشي انتصاب مي شوند انتخاب افراد توسط مردم هم بايد در همين چارچوب باشد افزود:در دوران بعداز پيامبربتدريج اين بناتغيرکرد و معيارهاي حزبي،قبيله اي  و قومي جايگزين تقوا،جهاد،تعهدشد ولذا زمينه ي بازگشت نااهلان وعناصر مطرود وناکارآمد به صحنه ي مديريت جامعه فراهم شد.
 
وي افزود:درزمان امام حسين(ع)عمده اين بود که خلافت اسلامي تبديل به سلطنت جائرانه وظالمانه وفاسقانه شده بود واگرامام حسين (ع)قيام نمي کردخطر اين بود که بساط اسلام از طرف مردم باانقلاب ممالک فتح برچيده شود.
 
حجت الاسلام بهرامي با بيان اينکه  امروزه بايد يزيديان زمان خودمان را بشناسيم افزود: محرم فرصت تبيين زمينه هاي ايجادحادثه ي عاشورا ،اهداف قيام حسيني وعبرت آموزي ازاين واقعه براي جامعه اسلامي است که اميدوارم مردم خوبمان ،مساجد،هيئت هاباآمادگي وشوراشتياق در محرم امسال به عزاداري باکيفيت بپردازند.
 
امام جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت شهيدان رجائي وباهنراست  و روزملي مبارزه باتروريسم وهفته دولت گفت:به يکي از ابزارهاي اصلي نظام سلطه براي گسترش تقويت وتحکيم وتثبيت حاکميت آنان در سراسر دنيا تبديل شده است.

بهرامي با بيان اينکه بدترين نوع تروريسم حمايت از تروريسم دولتي است، مثل حمايت از رژيم اسرائيل افزود:دراين 40سال ملت ماقرباني تروريسم بود وانسانهاوبزرگان زيادي را از دست داداز جمله شهيدرجائي وباهنرکه نمونه اي از مديران مکتبي ومديريت انقلاب بودند.

اين مقام مسئول گفت:يکي از اولويتهاي کاري دولت که مي تواندضامن تحقق ديگرکارکردهاي هردولتي باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائي است والبته اين مربوط به همه ي دستگاه ها درنظام اسلامي است اما بحث مادولت است.
 
وي ادامه داد:نتيجه مبارزه جدي وواقعي بافساد، افزايش کارآمدي واعتمادعمومي است که هردستگاهي بايدخودپيشگام مبارزه بافساد درون خودش باشد.

 انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۵:۱۵

28 Dec 2019