کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز جمعه لردگان/

تاكید امام جمعه لردگان بر حفظ شان و منزلت واقعه عاشورا/ خرافات نباید در عزاداری های محرم ترویج شود

8 شهريور 1398 ساعت 15:02

امام جمعه لردگان؛ هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي منکر دانست و گفت: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان، ابتدا خود نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و از قول پيغمبر اسلام (ص) افزود: با تقوا ترين انسانها کساني هستند که حق را بگويند و هر چند به ضررشان باشد .
وي در ادامه، مباحث پيرامون ماه محرم و زنده نگه داشتن عاشورا را عنوان کرد و کربلا و حماسه کربلا را در سيره ائمه اطهاربيان داشت و خاطر نشان کرد: ائمه اطهار ما حريت و آزادي و آزادگي را به جهانيان معرفي نمودند.
 
گريه بر امام حسين پاک کننده گناهان است

تاج زاداشاره داشت: ياد و خاطره محرم و عاشوراي امام حسين (ع) هميشه زنده است و اين پيوند قلبي همه انسانها با امام حسين (ع)، ابدي و فراموش نشدني است و گريه بر امام حسين (ع) و مصائب آن امام همام فرهنگي شد که اين فرهنگ و پيوند تا قيام قيامت ناگسستني است .
وي با اشاره به سخن امام رضا(ع) گفت: حاجات دنيا و آخرت شما در گريستن و برپايي عزاي براي امام حسين (ع) در روز عاشورا است .
 
خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت و گرامي داشت شهادت شهيد رجايي و باهنر گفت: در ديدار هيئت دولت با مقام معظم رهبري، معظم له تذکراتي دادند که دولت اولويت بندي را رعايت و از حواشي پرهيز کند و تلاش و کار را سرلوحه خود قرار دهند و اين فرصت کم باقيمانده را مغتنم شمارد و خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشکلات را در اولويت کار خود قرار دهند .
حضرت آقا خطاب به دولت آنها را از پرهيز و پرداختن به حواشي نصيحت نمود و خواستند فضاي مملکت را صرف خدمت و خدمت رساني معطوف کنند .
 
امام جمعه لردگان همچنين، جو سازي هاي اخير توسط بعضي عناصر دولتي مبني بر مسئله عفاف و حجاب و ورود خانمها به ورزشگاه ها و برگزاري کنسرت هاي کذابي را ورود به حواشي توسط دولت دانست و خاطرنشان کرد: اينها همه باعث خواهد شد که اولويت هاي دولت جابجا شود و باعث جنگ داخلي و بدبيني هاي مردم نسبت به مسئولين را بدنبال دارد .

وي در ادامه آمريکا و اياديش را بزرگ ترين حاميان تروريستها در جهان خواند و خاطر نشان کرد: اين طنزي بيش نيست که حاميان تروريستها المروز طرفدار مبارزه با آنها هستند.
 
تاج زاد، همچنين هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .

وي همچنين سالروز شهادت ريئس علي دلواري و آيت الله قدوسي را گرامي داشت.

انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 42754

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42754/تاكید-امام-جمعه-لردگان-حفظ-شان-منزلت-واقعه-عاشورا-خرافات-نباید-عزاداری-های-محرم-ترویج-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir