۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۲۷۵۴
نماز جمعه لردگان/

تاكید امام جمعه لردگان بر حفظ شان و منزلت واقعه عاشورا/ خرافات نباید در عزاداری های محرم ترویج شود

امام جمعه لردگان؛ هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي منکر دانست و گفت: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .
تاكید امام جمعه لردگان بر حفظ شان و منزلت واقعه عاشورا/ خرافات نباید در عزاداری های محرم ترویج شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان، ابتدا خود نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و از قول پيغمبر اسلام (ص) افزود: با تقوا ترين انسانها کساني هستند که حق را بگويند و هر چند به ضررشان باشد .
وي در ادامه، مباحث پيرامون ماه محرم و زنده نگه داشتن عاشورا را عنوان کرد و کربلا و حماسه کربلا را در سيره ائمه اطهاربيان داشت و خاطر نشان کرد: ائمه اطهار ما حريت و آزادي و آزادگي را به جهانيان معرفي نمودند.
 
گريه بر امام حسين پاک کننده گناهان است

تاج زاداشاره داشت: ياد و خاطره محرم و عاشوراي امام حسين (ع) هميشه زنده است و اين پيوند قلبي همه انسانها با امام حسين (ع)، ابدي و فراموش نشدني است و گريه بر امام حسين (ع) و مصائب آن امام همام فرهنگي شد که اين فرهنگ و پيوند تا قيام قيامت ناگسستني است .
وي با اشاره به سخن امام رضا(ع) گفت: حاجات دنيا و آخرت شما در گريستن و برپايي عزاي براي امام حسين (ع) در روز عاشورا است .
 
خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت و گرامي داشت شهادت شهيد رجايي و باهنر گفت: در ديدار هيئت دولت با مقام معظم رهبري، معظم له تذکراتي دادند که دولت اولويت بندي را رعايت و از حواشي پرهيز کند و تلاش و کار را سرلوحه خود قرار دهند و اين فرصت کم باقيمانده را مغتنم شمارد و خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشکلات را در اولويت کار خود قرار دهند .
حضرت آقا خطاب به دولت آنها را از پرهيز و پرداختن به حواشي نصيحت نمود و خواستند فضاي مملکت را صرف خدمت و خدمت رساني معطوف کنند .
 
امام جمعه لردگان همچنين، جو سازي هاي اخير توسط بعضي عناصر دولتي مبني بر مسئله عفاف و حجاب و ورود خانمها به ورزشگاه ها و برگزاري کنسرت هاي کذابي را ورود به حواشي توسط دولت دانست و خاطرنشان کرد: اينها همه باعث خواهد شد که اولويت هاي دولت جابجا شود و باعث جنگ داخلي و بدبيني هاي مردم نسبت به مسئولين را بدنبال دارد .

وي در ادامه آمريکا و اياديش را بزرگ ترين حاميان تروريستها در جهان خواند و خاطر نشان کرد: اين طنزي بيش نيست که حاميان تروريستها المروز طرفدار مبارزه با آنها هستند.
 
تاج زاد، همچنين هفته اول محرم را هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات عملي در امر به معروف و نهي از منکر باعث شاد شدن دل امام حسين (ع) است و همچنين از هيئت هاي مذهبي خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذيت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ايام محرم و عزاداري ها نشوند .

وي همچنين سالروز شهادت ريئس علي دلواري و آيت الله قدوسي را گرامي داشت.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۰:۰۰

27 Dec 2019