۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۷۴۶

آغاز دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس

دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
آغاز دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس
به گزارش جهانبین نیوز، معاون مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع در دومین همایش ملی منابع طبیعی وتوسعه پایدار در دانشگاه شهرکرد، با اشاره به شش میلیون هکتار جنگل در زاگرس، اظهار کرد: برنامه بوم سازگان جامع زاگرس تدوین شده و  در استان های زاگرس نشین کشور در راستای حفظ و توسعه پایدار عملیاتی خواهد شد که چهارمحال و بختیاری را نیز شامل می شود.

ابراهیم پیرزادیان افزود:  این همایش برای دومین بار  در چهارمحال و بختیاری برگزار شده که دستاوردهای این همایش در مدیریت جنگل‌های غیر شمال در حوزه زاگرس بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی توضیح داد: ارتقا سطح کیفی و  وضعیت زیستی مردم و همچنین بهبود وضعیت بهره‌برداران در حوزه زاگرس از دیگر دستاوردهای این همایش ها است.

دبیر علمی همایش با اشاره به دریافت 230 مقاله توسط دبیرخانه، اظهار کرد: از این تعدا مقاله 195 مقاله مورد پذیزش قرار گرفت که از مجموع آنها 24 مقاله به صورت شفاهی و باقی به صورت پوستر پذیرفته شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت:  زیست‌گاه زاگرس گونه  استان دارای شرایط مطلوبی است و چهارمحال و بختیاری یکی از  پنج استان پاک کشور به شمار رفته که لازم است در حفظ و نگهداری آن همواره تلاش نمود.

 وی با اشاره به لازمه ارتباط ویژه با دیگر مراکز تحقیقاتی، تصریح کرد: توسعه ملزم به پایدار بودن است و دانشگاه شهرکرد  به منظور تحقق در این امر همواره ایفای نقش کرده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۷:۴۷

29 Dec 2019