۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۲۷۳۶
وزیر علوم:

جمهوری اسلامی در تولید علم به جایگاه 16 در جهان رسید

وزیر علوم گفت: از اویل دهه ۷۰ تحصیلات تکمیلی توسعه یافت و در اواخر دهه ۸۰ جمهوری اسلامی در خصوص تولید علم به جایگاه ۱۶ در جهان رسید.
جمهوری اسلامی در تولید علم به جایگاه 16 در جهان رسید
به گزارش جهانبین نیوز ؛ منصور غلامی وزیر علوم  امروز در مراسم چهل سالگی انقلاب اسلامی و چهل سالگی دانشگاه شهرکرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا تربیت نیروی انسانی انقلابی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفت.

وزیر علوم ادامه داد: این کار اواسط دهه ۷۰ پایان یافت و کارشناسان داخلی تربیت شده بومی جایگزین کارشناسان خارج شدند.

وی توضیح داد: از اویل دهه ۷۰ تحصیلات تکمیلی توسعه یافت و در اواخر دهه ۸۰ جمهوری اسلامی در خصوص تولید علم به جایگاه ۱۶ در جهان رسید.

غلامی اظهار کرد: باوجود تمامی پیشرفت‌های علمی کشور به عملکرد دانشگاه در روند حل مشکلات مردم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و .... انتقاداتی وارد شده که رویکردها به سمت حل مشکلات پیش رفتند.

وزیر علوم تشریح کرد: ۴۳ پارک علم و فناوری به‌همین منظور حمایت از ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تبدیل دانایی به توانایی و ثروت در حال حاضر فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۹۷ مرکز رشد در راستای حمایت از گروه‌های کوچک صاحب ایده نیز هم‌اکنون در کشور در حال فعالیت هستند.

غلامی بیان کرد: در گذشته واحد‌های تولیدی تمایل چندانی برای همکاری با دانشگاه‌ها نداشتند اما امروزه شاهد هستیم کارخانه‌های زیادی در سطح کشور برای حل مشکلات تولیدی، نفت، معضلات محیط زیستی، مشکلات اجتماعی و... با دانشگاه‌ها قرارداد امضا می‌کنند.

وزیر علوم با اعلام اینکه نزدیک به ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سطح کشور در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مأموریتی فراملی دارد و دانشگاه‌های ایران توان جذب و تربیت دانشجوی خارجی از سایر کشورها علل خصوص کشورهای اسلامی را باتوجه به ظرفیت علمی دارند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۳:۵۲

28 Dec 2019