کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صندوق کارآفرینی امید راهی برای بالندگی کسب و کار در روستا ها

4 شهريور 1398 ساعت 14:16

مدیر کل صندوق کار افرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق کار آفرینی امید توانسته برای اشتغال روستاییان کار ساز باشد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ مرتضی لیریایی مدیر کل صندوق کار افرینی امید چهارمحال و بختیاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه تاسیس این صندوق در چهارمحال وبختیاری را ۱۳۷۹عنوان وگفت: این صندوق با ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال زایی فعالیت خود را ادامه داد.
 
وی با اشاره به اینکه اشتغال و ازدواج دو معقوله اساسی این صندوق بوده بیان داشت:  در دولت فعلی تصویب شد نام صندوق مهر امام رضا (ع) به صندوق کارآفرین امید تغییر نام پیدا کند.

 لیریایی با اشاره به اینکه این صندوق توانسته برای احیاء روستاها کار ساز باشد تصریح کرد: اشتغال روستایی از سال گذشته شروع شده و این صندوق در حمایت از آن ها ایجاد گردیده است.

وی افزود: این صندوق با رویکرد اشتغال زایی و بالندگی کسب وکار در روستاها صورت میگیرد
 
لیریایی  با اشاره به اینکه صندوق های خورد محلی ایده ای بود که با مرکز ترویج جهاد صورت گرفت بیان داشت: هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه و تکمیل زنجیره ارزش افزوده از اهداف برپایی این  صندوق است.

وی با تاکید بر اینکه 779 طرح در زمینه اشتغال روستایی به ما ارائه شده است بیان داشت: بیش از 31 میلیارد تومان تسهیلات برای 779 طرح پرداخت شده است.

لیریایی  با اشاره به اینکه صندوق خرد محلی کار بسیار خوبی است بیان داشت: سال گذشته 29 صندوق خرد محلی داشته اینم که این صندوق ها هر کدام بین 30 تا 50 عضو داشته اند و در سال جاری نیز 24 صندوق راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: صندوق کار آفرین امید در همه شهرستان ها  به جز شهرستان های بن و سامان به دلیل نزدیکی با مرکز استان شعبه داشته ایم.

لیریایی افزود:  وام ها به همراه اموزش مرکز ترویج و توانمند سازی افراد جز اهداف این صندوق بوده و وام های چهارساله به صورت چهار درصد پرداخت شده است.
 
وی با اذعان بر اینکه تا کنون یک هزار و 111 طرح به ما معرفی شده است بیان داشت: این طرح ها در کمیته های مختلف تصویب و بعد از آن وام در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.
 
لیریایی با اشاره به اینکه از سامانه کار نیز 598 طرح معرفی شده است که 9 میلیارد وام ان ها بوده  افزود:  در مجموع تا کنون 779 طرح از طرح های ارائه شده وام ان ها پرداخت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی کارا در نوع شغل،  تولید البسه محلی ۱۳۵  مورد ، قالبافی ۱۳۱ ، گلیم بافی 115 ، تولید پوشاک 100، پرورش دام سبک و سنگین 54 و پرورش زنبور عسل 51 مورد بوده است.

انتهای پیام/1022ج
 


کد مطلب: 42726

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42726/صندوق-کارآفرینی-امید-راهی-بالندگی-کسب-کار-روستا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir