کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت ساماندهی پروژه ها در چهارمحال و بختیاری/ مدیران در سفر بعدی من گزارش عملکرد ارائه دهند

31 مرداد 1398 ساعت 19:59

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای پروژه های این استان یک مدیر باید تعیین شود که در سفرهای بعدی من به این استان گزارش عملکرد ارائه دهد.


به گزارش  جهانبین نیوز ، محمدباقر نوبخت  رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی سیاست های اقتصاد مقاومتی که در کشور مطرح است عملیاتی می شود اظهار کرد: تمامی مدیران لازم است در عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه کارها باید به صورت ساماندهی پیش رود تصریح کرد: اگر قرار است چهارمحال و بختیاری به‌صورت عادلانه رشد کند بدون یک اراده و یک ستاد فرماندهی قوی چیزی حاصل نخواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه تمامی پروژه هایی که در این سفر قرار است افتتاح شود در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: برنامه این بود که از سال 74 تا 1404 ایران تبدیل به کشوری توسعه‌یافته بشود به همین دلیل هر پنج سال یک برنامه تعریف شد و تاکنون چهار برنامه چشم‌انداز تعریف شده است اما مشاهده شد این امکان برای توسعه‌یافتگی کشور تا سال 1404 وجود ندارد لذا راه تغییر کرد و سیاست‌ها عوض شد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای اینکه تولید کننده ها باید همچون یک رزمنده باشد اذعان داشت: کشور به یک رشد 8 درصدی نیاز دارد به همین دلیل این رشد در برنامه ششم توسعه دیده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با بیان اینکه از دو مسیر اقتصادی می‌تواند رشد کرد بیان داشت:  ابتدا اجرای طرح‌های عمرانی است که توسط دولت و بعضا با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود و منابع آن را نیز دولت تأمین می‌کند و دیگری طرح‌های تولیدی بخش خصوصی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات است در تبصره 18 قانون تعریف شده است که به چه صورت می‌توان طرح‌های تولیدی و عمرانی را فعال کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه لازم است برای پروژه هایی که در این استان وجود دارد یک مدیر تعیین شود بیان داشت: در سفرهای بعدی که به این استان می آییم مدیران باید گزارش عملکرد کامل از اقدامات خود را بیان کنند.

وی یکی از مهم ترین پروژه های این استان را پروژه راه آهن دانست و گفت: لازم است منابع مالی این پروژه را تامین کنیم که تا بهار سال آینده شاهد اتصال این راه آهن به راه آهن سراسری باشیم.

نوبخت تاکید کرد: تمامی پروژه ها عمرانی  باید اولویت بندی شود و منابع مالی برای به بهره برداری رساندن آن در اختیار قرار گیرد.

 وی در بخش دیگر از سخنان خود به حقوق بازنشستگان و فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: از هفته  آینده  پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان آغاز می شود.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 42709

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42709/ضرورت-ساماندهی-پروژه-چهارمحال-بختیاری-مدیران-سفر-بعدی-گزارش-عملکرد-ارائه-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir