۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۲۷۰۸
کارشناس مسائل فرهنگي شهرستان لردگان:

طرح« رسم ابرار»، طرحي براي حمايت ازمحرومين جامعه است

حجت الاسلام کريم پور گفت: طرح رسم ابرار نياز به فرهنگ‌سازي، پشتيباني و حمايت نهاد هاي مردمي دارد و اين انتظار وجود دارد که ائمه جمعه و جماعات، روحانيون، مبلغين و مروجين و فرهنگيان و کساني که به هر جهت توانايي دارند ضمن حمايت اين طرح را بين آحاد جامعه اقشار جامعه فرهنگ سازي کنند.
طرح« رسم ابرار»، طرحي براي حمايت ازمحرومين جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهران کريم پور کارشناس مسائل فرهنگي در شهرستان لردگان اظهار داشت: با توجه به اينکه مردم ما سال‌هاي قبل از انقلاب سختي ها و بي مهري هاي زياد ديده اند اما با حضور امام (ره) و رهبري امام (ره) و حمايت و فرمانبري مردم از آن يک انقلاب بزرگ شکل گرفت تا مردم به آزادي، عزت و استقلال برسند؛ که به حول و قوه الهي اين اتفاق افتاد. لذا امروز با توجه به دستاوردهاي چهل ساله انقلاب هنوز در بخش‌هايي از ميهن اسلامي مان محروميت‌هايي وجود دارد به همين دليل بايد مسئولين جامعه کساني باشند که دغدغه رفع اين محروميت را داشته باشند.  لذا مردم در انتخابات بايد به کساني راي بدهند که درد آشنا با اين مشکلات باشد.

وي افزود:  افرادي بايد در مسئوليت‌ها گماشته شوند که متعهد، متدين، انقلابي و جهادي باشند و با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب جوان‌هاي متعهد متخصص و متدين بهترين گزينه ها مي باشد.

حجت الاسلام کريم پور، اهميت رسيدگي به ايتام، فقرا، مستمندان و محرومين در دين مبين اسلام خصوصاً در سيره ائمه اطهار (ع) و امير مومنان علي عليه السلام در نامه ۴۷ نهج البلاغه که در بستر شهادت به امام حسن و امام حسين عليه السلام ۱۰ توصيه مهم در مورد مسائل اجتماعي عبادي دارد: که اولين توصيه شان در مورد رسيدگي به ايتام هست و مي فرمايند: خدا را خدا را در باره يتيمان، نکند آنان گاهي سير و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضايع گردد.
 
 وي، همچنين با اشاره به آيه 10 سوره نساء گفت: إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى‌ ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ ناراً وَ سَيَصْلَوْنَ سَعِيراً ؛ همانا، آنان كه اموال يتيمان را به ستم مى‌خورند، در حقيقت، آتشى را در شكم خود فرو مى‌برند و بزودى در آتشى افروخته وارد خواهند شد.  واقعاً انسان وقتي که به آيات قرآن و سيره امير مومنان مي نگرد پي مي برد که دين اسلام چقدر براي ايتام اهميت و ارزش قائل است .

کريم پور با اشاره به روايتي از ائمه اطهار اظهار داشت: هر کس به‌عنوان نوازش دست بر سر يتيمي کشد، به تعداد هر مويي که دست او از آن مي‌گذرد در روز قيامت نوري خواهد داشت.
در حکايت آمده است که روزي مقدار فراواني عسل و انجير از سرزمين هَمْدان و حُلوان (از شهرهاي کردستان عراق) خدمت اميرمؤمنان علي عليه السلام آوردند. امام به کساني که از وضع مردم با خبر بودند دستور داد افراد يتيم را حاضر کنند و فرمان داد مشک هاي عسل را بياورند تا اين يتيمان از آن، تناول کنند. سپس حضرت آن عسل ها را در ميان مردم تقسيم کرد. جالب آن که خود امام عليه السلام با انگشت مبارکش عسل در دهان يتيمان مي گذاشت. وقتي به ايشان عرض کردند که چرا اجازه نمي دهيد خودشان عسل بخورند؟ فرمود: امام، پدر يتيمان است. من عسل در دهان آنها گذاردم تا همچون پدران با آنها رفتار شود.
 
کارشناس مسائل فرهنگي شهرستان لردگان بيان داشت: معاونت فرهنگي سازمان بسيج در نظر دارد به مناسبت روزهاي 23 تا 25 ذي حجه ايام نزول سوره هل اتي (انسان) و ماجراي اعطاي افطار به مسکين و يتيم و اسير توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است (و يطعمون الطعام علي حبه مسکينا و يتيما و اسيرا ........)، طرحي با عنوان طرح «رسم ابرار» اجرا کند.

 اين طرح از روز يکشنبه 3 شهريور تا سه شنبه 5 شهريور ادامه دارد، و بناست خانواده ها روزه بگيرند و هر خانواده هزينه افطار خود را با همکاري کميته امداد حضرت امام و سازمان زندانها و ستاد ديه به حسابهاي مشخصي جهت کمک به مساکين (روز يکشنبه)، کمک به ايتام (روز دوشنبه) و کمک به آزادي زندانيان (روز سه شنبه) واريز کند.

طرح رسم ابرار نياز به فرهنگ‌سازي دارد
وي تصريح کرد، طرح رسم ابرار، طرح بسيار خوبي است، البته اين طرح نياز به فرهنگ‌سازي دارد با توجه به اين طرح هاي مي توان بخشي از مشکلات محرومين و ايتام و مساکين جامعه را مرتفع کرد اگر چه همين نيز نياز به پشتيباني و حمايت نهاد هاي مردمي دارد و اين انتظار وجود دارد که ائمه جمعه و جماعات، روحانيون، مبلغين و مروجين و فرهنگيان و کساني که به هر جهت توانايي دارند اين طرح را بين آحاد جامعه اقشار جامعه فرهنگ سازي کنند.

مهران کريم پور اظهار داشت: مردم متدين، انقلابي و جهادي ما با عضويت ازاين طرح حمايت کنند و ارزش اين طرح در آن است که مردم خودجوش روزه بگيرند و افطاري خودشان را بين فقرا و به خصوص يتيمان و نيازمندان تقسيم کنند.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۴:۰۳

28 Dec 2019