۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۲۷۰۴

راه اندازی اولین دانشگاه هنری علمی و کاربردی چهارمحال و بختیاری با نام دریژنو

اولین دانشگاه هنری علمی و کاربردی چهارمحال و بختیاری با نام دریژنو در شهر فرخشهر راه اندازی شد.
راه اندازی اولین دانشگاه هنری علمی و کاربردی  چهارمحال و بختیاری با نام دریژنو
به گزارش جهانبین نیوز؛ در نشست خبری دانشگاه علمی کاربردی هنری دریژنو فرخشهر ، محمد رضا سمیع رئیس شورای شهرفرخشهر  و رئیس هیئت موسس دانشگاه هنری علمی کار بردی  دریژنو گفت: تاسیس این دانشگاه  به پیشنهاد مرکز علمی کاربردی استان در شهر فرخشهر مطرح گردید و به لحاظ آن که فرخ شهراز معدود شهر های استان بود که  فرصت استفاده از این موقعیت را داشت وتامین مکان دانشگاه نیز در مجتمع امین نیز فراهم بود این پیشنهاد صورت گرفت .

و ی افزود  :مالکیت ساختمان کنونی این مرکز از ارشاد استان بود و به دلیل تغییر کاربری وشرایط آن ائم از دارا بودن سالن اجتماعات سالن نمایش و کارایی های دیگر برای تمرکز این مرکز مناسب تشخیص داده شد .

وی اضافه کرد: در حالی که  پیشنهاد و درخواست تاسیس این دانشگاه  علمی کاربردی هنری را تنها بخش خصوصی می توانست داشته باشد لذاشورای شهر فرخشهربر آن  شد تا  با همکاری شهرداری متقاضی و پی گیر این مساله شود .

وی گفت :رشته های دایر شده در این مرکز به تناسب مطالبات مردمی منطقه اولویت بندی شده اند و در رشته مدیحه و مرثیه سرایی نیز به دلیل استفاده از اشعار سخیف و ضعیف در این مضمون  ونیازجدی  به نگاه علمی به این مطلب ،و به تعاقب آن دایر نمودن این رشته را ضروری نمود  که خوشبختانه موافقت لازمه صورت گرفته است امید به استقبال مردم بخصوص  قشرجوان به رشته های هنری مطرح شده در این مرکز زیاد است و شهرداری فرخشهر نیز به واسطه نیاز به توسعه شهری حمایت های لازم را بیش از پیش در این زمینه مبذول داشت یکی دیگر از رشته های تدوین شده توسط خود دانشگاه در سال جاری تحصیلی نیز رشته موسیقی نواحی ایران است که پیش بینی می شود از بهمن ماه سال جاری به جذب دانشجو در این زمینه بپردازد برای نمایش عروسکی نیز این مرکز تنها مرکزعلمی کاربردی  است که بصورت مجزا به این امر  بعنوان یک رشته خاص اهمیت بخشیده و تنها مرکز علمی کاربردی در کشور به این نگاه است زیرا این رشته در دانشگاه های دیگر کشور به عنوان زیر شاخه ای از رشته های هنری مطرح می شود.

وی اضافه کرد :هدف این دانشگاه علمی و کاربردی آموزش دانشجو با شعار علمی شو و کاربردی شو به منظور توانمند سازی دانشجو برای کار بصورت مجزا و بدون وابستگی به شرایط خاص می باشد تا هر دانشجو به تناسب هنر آموخته شده توانایی راه اندازی کار و فعالیت در حوزه رشته دلخواه خود و ورود به عرصه تولید  را داشته باشد .

وی همچنین گفت : برای تامین کادر اساتید این مرکز از اساتید برجسته و ممتازاز سطح کشور استفاده شده است که در ترم های گذشته  حتی با هر تعداد دانشجو در واحد درسی این مهم تا پایان ترم تامین گردیده است .

حجت پولادی رئیس  دانشگاه هنری علمی کاربردی دریژنو گفت : در ترم های گذشته 60 نفر ثبت نامی درسه  رشته هنری دراین مجموعه داشته ایم اما در سال جاری پیش بینی ما ثبت نام 500 نفر می باشد البته با توجه به محدودیت امکانات پذیرش ما محدود خواهد بو وی سقف حمایت شهرداری و شورای شهر فرخشهر و مسئولین استانی را خوب ارزیابی نمود و اظهار داشت: انتظار می رود حمایت و همراهی کلیه مسئولین استانی از این مرکز بخاطر ایجاد موقعیتی خاص و برجسته برای استان دو چندان شود.

 وی اضافه کرد :مسلما فارغ التحصیلان دوره های کاردانی در سال های آینده در این مرکز نیاز مند ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی خواهند بود که برنامه ریزی ها در این زمینه بایستی از همین ابتدا در برنامه کاری استان قرار گیرد و خروجی این مرکز بی شک کاملا علمی و پژوهشی خواهد بود.

 وی افزود: ویژگی برجسته دیگر این که اعضای هیئت مدیره این مرکز هنری هستند و دغدغه ی آنان نیز هنر است لذا بسیاری پی گیریها و حمایت ها را در زمینه های مختلف خود متقبل شده اند و دلسوزانه سعی در ارتقای سطح کیفی و تامین موارد مورد نیاز هستند تا کیفیت بالای خدمات علمی و آموزشی در این مرکز حفظ گردد.

حجت فولادی در پایان افزود :خوشبختانه در رشته های عکاسی و گرافیک اساتید برجسته در استان کم نمی باشند و این دانشگاه مفتخر است حتی الامکان از این ظرفیت استفاده نماید.

عبدالحسین حسینی شهردار شهر فرخشهر نیز در این جلسه بیان داشت:  ایده کار توسط کار گروه شورای شهر پیشنهاد گردید و با توجه به شاخصه های فرهنگی این شهر و حمایت و مطالبات مردمی ، شهرداری بخش کوچکی از این کار را عهده دار شد و بیست درصد از سهام شرکت دریژنو را خریداری نمود .

وی ابراز داشت: هم اکنون کارکرد این مرکز علمی در این منطقه از سطح استانی نیز فراتر رفته وملی شده است و مساعدت و همکاری مسئولین استانی را در روند بهبود روز به روز آن می طلبد و به لحاظ فیزیکی نیز لازم است اقدامات لازم صورت پذیرد .لذا ،پیشنهاد زمینی برای احداث دانشگاه با فضای بهتر از جمله مواردی است که مطرح شده و نیازمند همراهی  استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان است تا زمینی را که به همین منظور پیشنهاد گردیده در دستور کارخود برای پاسخ به مطالبه مردم استان قرار دهند وبستر فیزیکی مناسب در این زمینه ایجاد شود .

ملیحه سلیمانی مدیر عامل شرکت دریژنو  گفت :  به دلیل مطرح شدن رشته موسیقی نواحی ایران برای اولین بار در این مرکز و در کشور طراحی و شناخت موسیقی کل قومیت ها در نواحی مختلف ایران نیز در تدوین و تالیف دکتر امید شفیعی استاد دانشگاه امام صادق (ع) تهران به صورت کتابی از یک واحد درس این رشته صورت گرفته و در حال اتمام است.

 وی افزود اساتید این دانشگاه نیز چون سایر اساتید باید کد استادی داشته باشند یا با پذیرش مرکز ، پی گیر ی گرفتن کد استادی برای آنان  در صورت کار قرار  گیرد .

در پایان قابل ذکر است این دانشگاه هم اکنو جهت سال تحصیلی جاری با11رشته پیشنهادی از تاریخ 27/5/98از طریق سایت سنجش www,sanjesh.orgآماده ثبت نام متقاضیان از سراسر کشور بخصوص جوانان استان چهار محال و بختیاری  می باشد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۹:۴۵

27 Dec 2019