۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۲۷۰۱
دستگاه هاي فرهنگي در خواب خرگوشي

اعياد و مراسم هاي ملي مذهبي؛ در سايه غفلت و بي توجهي

مديران، هيأت مذهبي شهرستان و مردم به خصوص دستگاه هاي فرهنگي شهر با کم کاري و غفلت آنگونه که انتظار می رود اقدامي براي ايجاد فضاي معنوي مناسب در خصوص اعياد و مراسم هاي ملي مذهبي نمي کنند، در اين رابطه کمي تأمل کنند که در فرداي قيامت چگونه مي خواهند جواب کم کاري خود را بدهند؟
اعياد و مراسم هاي ملي مذهبي؛ در سايه غفلت و بي توجهي
به گزارش جهانبین نیوز؛ از ديرباز براي مردم ايران برگزاري بسياري از مراسم هاي مذهبي، آيين هاي اسلامي و ايراني، اعياد ملي و مذهبي و... مورد احترام بود، در واقع در چارچوب آن عيد يا مراسم مذهبي همه افراد، شهر و روستاها همه و همه همرنگ با آن مي شوند.

بدين ترتيب مردم شهرستان لردگان نيز تحت تأثير هر برنامه اي به آن سو کشيده مي شوند.
 
گاهي برخي اعياد ملي و مذهبي از چنان اهميتي برخوردار هستند که لازم همه ي شهر از مردم گرفته تا ادارات و نهادي هاي شهرستان در جهت برجسته کردن آن تلاش کنند خصوصاً در شهرستان لردگان به عنوان شهري که لقب سرزمين کاروان پياده را بر دوش دارد و با مردمي شهيد پرور و انقلابي که در طول سال در تمامي اعياد و مراسم هاي مذهبي پيشرو است لازم است در برخي مراسم ها و اعياد مذهبي فعاليت و مشارکت بيشتري داشته باشند.

چرا که گاهي برخي از اين مراسم ها با کم کاري و بي توجهي زيادي مواجه مي شوند.
سوالي که مطرح مي شود: آيا جشن ها و مراسمات ملي مذهبي در لردگان در شأن ائمه معصومين باشکوه برگزار مي شود!؟

آيا دستگاه ها و نهادهاي اداري تلاشي براي ايجاد نمادها و جلوه هاي مذهبي براي شهر و ادارات خود تلاش کرده اند!؟

و صدها سوال بي پاسخ در اين رابطه که متاسفانه مسئولين پاسخ نداده و البته شايد توانايي پاسخ دادن ندارند.

در اين باره دو گروه مي بايست پاسخگو باشند: اول مديران و مسئولين شهرستاني به خصوص دستگاه هاي فرهنگي شهر که در خواب خرگوشي فر رفتند و با کم کاري و غفلت آنطور که بايد اقدامي براي ايجاد فضاي معنوي مناسب نکرده اند، اين گروه مي بايست فرداي قيامت در مقابل خداوند، ائمه اطهار عليهم الاسلام و مردم پاسخگو باشند! در اين رابطه کمي تأمل کنند که در فرداي قيامت چگونه مي خواهند جواب کم کاري خود را بدهند؟

گروه دوم: بيشتر هيات مذهبي و مردم هستند، ابتدا بخاطر انتخاب هاي غيرعقلاني خود که امروزه نتايج آن در وضعيت شهر قابل مشاهده است، پس از آن به جهت کوتاهي در برگزاري برخي اعياد همانند ميلاد با سعادت امام زمان (عج)، عيد غدير خم و  شهادت هاي ائمه معصومين (ع) در واقع مردم عزيز و شهيد پرور شهرستان بارها بزرگي و عظمت خود را در بسياري از مراسم ها و اعياد مذهبي و... نشان  داده اند اما آنطور که انتظار مي رفت انتظارات را برآورده نکردند، اگر چه درک مي کنيم که در شرايط اقتصادي فعلي برخي از مردم توانايي چنداني ندارند ولي انتظار از بازاريان مطرح شهرستان، صاحبان سرمايه (که برخي هم ادعاي مذهبي و متدين بودن به خود مي گيرند)، ادارات و سازمان هاي شهرستان و.. خيلي بيشتر بوده و هست.

امام جمعه محترم شهرستان لردگان بار ها در خطبه هاي نماز جمعه خصوصا خطبه نماز جمعه 30 فروردين 1398، نيز  بر کم کاري هاي موجود از طرف سازمان ها و نهادهاي دولتي و حتي مردم در مشارکت و برگزاري برخي مراسم و اعياد مذهبي  گلايه کردند. اين گلايه کاملا بجا و شايسته است چرا که با وجود تأکيد امام جمعه باز هم به جز يکي دو مورد اندک شاهد سکوت و غفلت نسبت به اين روز مقدس بوديم.

اين انتظار از مردم انقلابي، شهيد پرور و فهيم لردگان وجود دارد که ابتدا در اين دست موارد مطالبه گري بيشتري خصوصاً در ارتباط با افراد و سازمان هاي مربوطه داشته باشند، چرا که اين شرايط شايسته شهر انقلابي لردگان نيست و به گونه اي نقص محسوب مي شود که نياز به تأمل بيشتر و انتخاب هاي عقلاني تري دارد و اين اميد وجود دارد با درس گرفتن از تجربه هاي تلخ امروز و گذشته که شهر لردگان را از مسير پيشرفت خارج کرده در فرصت هاي پيش رو انتخاب هاي درستي داشته باشيم. بايد توجه داشت که به برکت انقلاب اسلامي بسياري از مقامات و منصب ها تحت تأثير انتخاب هاي مردم قدرت را بدست مي گيرند. بنابراين حداقل براي نسل آينده و داشتن شهري شايسته عقلانيت را اولويت خود قرار بدهيم.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۷:۵۵

28 Dec 2019