کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهر اردل:

ايستادگي و مقاومت تنها راه پيروزي مردم يمن است

25 مرداد 1398 ساعت 19:42

امام جمعه موقت شهر اردل با بيان اينکه رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: هر ملت مومني که به خداي متعال ايمان و به وعده الهي اعتقاد داشته باشد، قطعاً پيروز خواهد شد و بر همين اساس بدون شک پيروزي با ملت مظلوم و مجاهد يمن خواهد بود گفت: ايستادگي و مقاومت تنها راه پيروزي مردم يمن است.


به گزارش جهابين نيوز، حجت الاسلام حميد بهرامي امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به تفسير آيه 67 سوره مائده "يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ"  گفت: اين آيه يعني آيه تبليغ که از جمله آخرين آيات نازل شده قرآن برپيامبر اسلام (ص) است ودر مدينه منوره بر ايشان نازل شده است.
 
حجت الاسلام بهرامي افزود:شيخ طوسي در شان نزول وسبب نزول اين آيه پنج قول را نقل کرده است که قول پنجم را از امامين باقر(ع) وصادق (ع) روايت نموده است که خداوند متعال به رسول خود وحي فرستاد که علي بن ابيطالب را جانشين خود قرار مي دهد،پيامبر مي ترسيد که اين موضوع بربعضي از اصحاب سخت بيايد لذا خداوند دستور به اجرايي شدن وتهديد عدم ابلاغ نموده که مساوي است اين عدم ابلاغ باعدم تبليغ رسالت است.

وي با بيان اينکه مهمترين پيام اين آيه ولايت امير المومنين(ع) است افزود: 18 ذي الحجه روز عيدالله اکبر ،عيد اهل بيت اشرف اعياد است روزي که مهمترين واقعه تاريخي اسلام وآخرين ماموريت رسول گرامي اسلام يعني تعيين امام و ولي جامعه اسلامي رقم خورد.

بهرامي اضافه کرد:اصلي ترين پيام واقعه غدير ابلاغ مقام حاکميت جامعه اسلامي است که تنها امام معصوم وبرگزيده شده از جانب خداوند شايسته دريافت آن است.

ايستادگي و مقاومت تنها راه پيروزي مردم يمن است


امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه شهر اردل ضمن تبريک ميلاد مسعود امام دهم شيعيان حضرت هادي عليه السلام افزود: رهبر انقلاب اسلامي درکتاب حيات 250ساله در تحليل دوران امامت امام هادي عليه السلام مي فرمايند:زندگي کوتاه 42ساله امام هادي يک زندگي سراسر مقاومت ومبارزه بود که  20 سال ازاين عمرکوتاه در تبعيد گذشته است،مرگ در جواني ،جهاد در سرا پاي عمر،کوشش بي قيد وشرط در راه خدا-نهراسيدن از مشکلات ،نترسيدن از قدرت ها وقدرتمندها ،وقار وسکينه در راه خدا،عبوديت وخضوع در مقابل خدا  و مهمترين اقدامات اين امام بزرگوار در دوران امامت حفظ خط فکري تشيع،جلوگيري از القائات مخالفان ،تاسيس حوزه هاي علميه وتدريس فقه وعقايد و تربيت شاگردان بنا به نقلي 185نفر بوده است.

حجت الاسلام بهرامي  در ادامه با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي گفت : آزادگان عزيز در دوران اسارت در سخت ترين شرايط عاليترين جلوه هاي فداکاري و صبر و استقامت و پايداري را به ما آموختند و آنها با تحمل شکنجه هاي وحشيانه و غير انساني رژيم بعث عراق از دستاوردهاي امام راحل (ره) حفاظت کردند و کوچکترين ضعف و نرمشي در برابر جلادان از خود نشان ندادند.

امام جمعه موقت شهر اردل در ادامه با اشاره به ديدار هيئت يمني بارهبرفرزانه انقلاب اظهار کرد:رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تمجيد از ايمان، ايستادگي، هوشمندي و روحيه جهادي مردم يمن در برابر يک تجاوز وحشيانه و گسترده، تأکيد کردند: هر ملت مومني که به خداي متعال ايمان و به وعده الهي اعتقاد داشته باشد، قطعاً پيروز خواهد شد و بر همين اساس بدون شک پيروزي با ملت مظلوم و مجاهد يمن خواهد بود.

حجت الاسلام بهرامي گفت مقام معظم رهبري همچنين در اين ديدار افزودند: مردم يمن با تمدن عميق و تاريخي خود و با روحيه مجاهدت و ايستادگي که در اين پنج سال از خود نشان داده‌اند، آينده خوبي را در پيش دارند و به لطف خداوند، دولتي قوي را تشکيل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پيشرفت خواهند رسيد لذا ايستادگي و مقاومت  بهترين راه شکست دشمن در تمام عرصه ها است.

امام جمعه موقت شهر اردل در پايان با اشاره به سالروز کودتاي 28 مرداد 1332 آمريکا را عامل اصلي آن معرفي کرد و گفت: آمريکايي‌ها در اين روز براي تامين منافع خود در مقابل مردم ايران ايستادند و محمدرضا شاه را دوباره به قدرت بازگرداندند.

وي با بيان اينکه کودتاي 28 مرداد سرمنشأ خيانت آمريکا در ايران است، تصريح کرد: کودتاي 28 مرداد از حوادث عبرت‌آموز و تلخ تاريخ اسلام است که با تفکر و تامل در آن مي‌توان از تکرار چنين حوادثي در کشور جلوگيري کرد.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 42671

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42671/ايستادگي-مقاومت-تنها-راه-پيروزي-مردم-يمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir