۰
plusresetminus
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد و حفظ سرمایه دامی وکنترل بیماری های دامی یکی از وظایف این نهادبوده و هیچ ارگانی نقشی درآن ندارد.
دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد / بیش از هشت هزار کیلوگرم گوشت لاشه کشف و ضبط شده است
به گزارش جهانبین نیوز حسین علی سلطانی مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری در جمع خبرنگاران ؛ خبرنگاری را  یکی از مشاغل سخت دانست و اظهار کرد: در عین سختی هیجان خاصی در خبرنگاری است که بستگی به خود خبرنگار دارد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت دامپزشکی گسترده بوده و خیلی از فعالیت ها به امارتبدیل نشده وجایی حتی بیان نمی شود افزود: مهم ترین مساله دامپزشکی سلامت در جامعه است.
 
سلطانی با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری بیمارها دارد تصریح کرد:حفظ سرمایه دامی وکنترل بیماری های دامی یکی از وظایف این نهابوده و هیچ ارگانی نقشی درآن ندارد.
 
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری کنترل بیماری های مشترک انسان و حیوان از دیگر فعالیت های این سازمان بوده که شامل هر آنچه غیر از انسان وگیاه است را شامل می شود.
 
وی اعتبارات سازمان را کافی نمی دانست و افزود: بیماری های مشترک نیازمند تخصیص بودجه مشترک و همکاری سایر بخش ها بوده است.
 
سلطانی کنترل و پیشگیری ومبارزه با بیماری های دامی را از دیگر فعالیت های این نهاد دانست وافزود: کلیه اقدامات پیگیری در سطح استان انجام می شود .
 
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری تامین حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه از دیگر وظایف این ارگان خواند وگفت: فراورده های دامی قوت غالب سفره هابوده ونیاز به رسبدگی همه جانبه است.
 
 سلطانی مراقبت از بیماری ها را لازمه و جز اساسی ترین اقدامات این حوزه دانست وگفت: در چهارماه ابتدای سال هزارو پانزده مورد برای تب برفکی سرکشی شده و برای مراقبت بروسلوز ۶۲۳۵ راس مراقبت انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه یک میلیون و۷۸۶هزار و ۸۳۰مترمربع سمپاشی اماکن صورت گرفته و گفت:۱۵هزار ۸۳راس دام نیز سم پاشی شده است.
 
سلطانی گفت: ۸هزار ۶۶۳ کیلوگرم لاشه گوشت کشف و  ضبط شده است
 
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه  ۱۳هزار و۲۱۶ مورد بازدید از ابتدای سال صورت گرفته و گفت: این بازدید ها تنها باکمتر از۱۰۰نفر نیرو این بازدید ها صورت گرفته است که ۶۶۹ مورد غیر بهداشتی شناسایی و ۳۵ هزار و ۲۸۶ کیلو گرم مواد ضبطی کشف شده است و ۵۰ مورد به دادگاه معرفی شده است.
 
سلطانی با اشاره به اینکه  استان ما یکی از صادرکنندگان موفق خوراک آبزیان طیور و دام بوده و گفت: ۲۴۶۱ مورد صادرات به عراق و سایر کشور ها بوده است.
 
وی گفت: استان چهارمحال وبختیتری رتبه برتر پرورش قزل آلا است و ازمایشگاه خاص این ماهی به استان ما داده شده وتنها در استان ما انجام می شود و ازمایش های تخصصی تنها دراستان ما صورت میگیرد.
 
انتهای پیام/1022ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۸:۲۲

29 Dec 2019