۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۶۴۲
وکيل پايه يک دادگستري در چهارمحال و بختیاری:

جوانان امروز به دنبال ظاهر هستند تا معیارهای واقعی زندگی

وکیل پایه یک دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اکنون مشکلاتي چون بيکاري و اعتياد در بين خانواده‌ها وجود دارد در گذشته نيز همواره اين مشکلات وجود داشته است، پس اين مشکلات نمي‌تواند عامل اصلي افزايش طلاق در جامعه امروزي باشد.
جوانان امروز به دنبال ظاهر هستند تا معیارهای واقعی زندگی
احمد آماره وکيل پايه يک دادگستري در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ طلاق را جدي‌ترين معضل اجتماعي دانست و با اشاره به مشکلات ناشي از طلاق در جامعه، افزود: در سال‌هاي اخير با وجود اينکه سطح زندگي مردم از لحاظ علمي، اجتماعي و رفاهي نسبت به گذشته ارتقا يافته، اما آمار طلاق با سير صعودي مواجه است.

وی اظهار کرد: اگر اکنون مشکلاتي چون بيکاري و اعتياد در بين خانواده‌ها وجود دارد در گذشته نيز همواره اين مشکلات وجود داشته است، پس اين مشکلات نمي‌تواند عامل اصلي افزايش طلاق در جامعه امروزي باشد.

این وکیل دادگستری با بيان اينکه جوانان امروزي به معيارهاي صحيح ازدواج آنگونه که بايد توجه نمي‌کنند، تصريح کرد: متاسفانه امروزه جوانان بيش از آنکه به دنبال معيارهاي واقعي و مهم زندگي باشند به دنبال مسائلي چون ظاهر و القاب و عناوين هستند که در طول زندگي به سرعت ارزش خود را از دست مي‌دهند.

آماره عدم پايبندي به ارزش‌هاي خانواده را مهم‌ترين عامل افزايش طلاق در کشور و به تبع آن استان عنوان کرد و گفت: در گذشته با وجود مشکلات، زوجين آنقدر براي موقعيت اجتماعي خود و خانواده شان ارزش قائل بودند که هيچ يک از زوجين تحت هيچ شرايطي حاضر به طلاق و نابودي آينده فرزندشان و تخريب وجهه اجتماعي‌شان نبودند.

اين وکيل دادگستري با بيان اينکه بر اساس تعاليم شرعي طلاق، زشت‌ترين کار نزد خداست، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه روند پيشرفت جامعه به سمتي است که قبح طلاق در حال از بين رفتن و طلاق در بين مردم امري عادي شده است.

به گفته وي، گرايش به فرهنگ غرب که همان خروج از ارزش‎هاي والاي انساني که ناشي از فرهنگ مبتني به دين اسلام است يکي از مهم‌ترين عوامل عدم پايبندي به خانواده و در نتيجه طلاق است.

زوجین قبل از ازدواج شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند

وي با تاکيد بر ضرورت انجام مشاوره اصولي و اجباري زوجين، قبل از ازدواج تصريح کرد: منظور از مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره‎هاي کنوني نيست چراکه در اين کلاس‌ها بيشتر روش‌هاي پيشگيري از بارداري به زوجين آموزش داده مي‌شود که اين موضوع در مقابل ساير مسائل زندگي موضوعي بي‌ارزش است.

آماره به مشکلات ناشي از پنج نوع اختلال شخصيتي جنون، اسکيزوفرنيا، پارانوئيد، شخصيت مرزي و شخصيت دوقطبي اشاره کرد و افزود: اين نوع اختلالات قابل درمان نيستند و تنها قابل کنترل هستند و اگر قبل از ازدواج شناسايي نشوند بدون ترديد زندگي مشترک ايجاد شده را به سمت نابودي سوق خواهند داد.

وي خاطرنشان کرد: در مشاوره‌هاي قبل از ازدواج اولين اقدامي که بايد صورت پذيرد انجام تست‌هاي شخصيتي است؛ چراکه اين پنج نوع اختلال جز با انجام اين تست‌ها قابل شناسايي نيست.
 
با مشاوره گرفتن آسیب های ناشی از اختلالات را به حداقل برسانید

به گفته وي، با انجام تست‌هاي روانشناختي قبل از ازدواج مي‌توان جلوي ازدواج‌هايي که ناموفق بودن آنها کاملا محرز است را گرفت و اگر کسي عليرغم اين مشکلات بخواهد زندگي کند مي‌توان با دادن آموزش‌هاي لازم، آسيب‌هاي ناشي از اين اختلالات را به حداقل رساند.

آماره به دسته ديگر بيماري‌هاي روحي- رواني مانند وسواس فکري، وسواس عملي و اضطراب اشاره کرد و گفت: اين مشکلات قابل درمان هستند و مي‌توان با شناسايي اين بيماري‌ها در مشاوره‌هاي قبل از ازدواج و درمان به موقع آن، بسياري از مسايل و مشکلات ناشي از اين بيماري‌ها را رفع کرد.

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین

وي با بيان اينکه با اجراي طرح مشاوره قبل از ازدواج حداقل ۵۰ درصد از طلاق‌ها کاهش مي‌يابد، از مسئولان بويژه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي خواستار تصويب قانوني شد که قبل از صيغه ازدواج، مشاوره با انجام تست‌هاي روانشناسي، حل مسائل و مشکلات مربوطه و همچنين آموزش لازم به زوجين تکليف گردد.

به گفته وي، در مرحله مشاوره علاوه بر اختلالات و بيماري‌ها بايد تفاوت‌هاي فرهنگي، مذهبي و اجتماعي نيز بررسي شود چراکه اگر اين اختلافات به صورت علمي حل نشود و زوجين آموزش لازم را در اين خصوص نبينند به سادگي به طلاق خواهند رسيد.

رسانه ها واقعیت های غم انگیز بعد از طلاق را بازگو کنند

آماره رسالت خطير رسانه‎ها در آگاهي بخشي به جامعه را يادآور شد و گفت: رسانه ملي و آموزش‌هاي اجتماعي نقش موثري در آگاهي بخشي به جامعه درخصوص مشکلات بعد از طلاق براي افراد مطلقه و همچنين فرزندانشان دارند.

اين وکيل پايه يک دادگستري خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مي‎توانند با شفاف‌سازي مشکلات بعد از طلاق از طريق نمايش سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي جذاب و با استفاده از بازيگران مشهور و پر طرفدار سينمايي، واقعيت‎هاي غم‌انگيز بعد از طلاق و تاثيرات اين فاجعه انساني را در زندگي زوجين و فرزندان بي‌گناه آنها به مردم نشان داده و مانع از جدا شدن زوجين به خاطر اموري مانند لج‌بازي يا تصميمات خام و ناپخته شد.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۲:۱۲

29 Dec 2019