کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان

نباید به وعده‌های برجامی و مذاکره با غربی‌ها خوش‌بین بود

18 مرداد 1398 ساعت 15:57

امام‌جمعه فارسان گفت: تحریم ظریف بار دیگر ثابت کرد که نباید به وعده‌های برجامی و مذاکره با غربی‌ها خوش‌بین بود. دکتر ظریف در ۶ سال گذشته بارها از برجام حمایت کرده و آن را یک سند موفق خوانده است. حتی وی پیش از امضای برجام تأکید کرده بودند که هر نوع توافقی از عدم توافق بهتر است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان به تحریم وزیر امور خارجه گفت: در مورد وزیر محترم امور خارجه که توسط دولت آمریکا تحریم شد که این اقدام آمریکایی‌ها، حکایت از شکست آن‌ها و نشان داد آن‌ها منطق سرشان نمی‌شود ونشان داد نتيجه اعتماد دولت به آمريكا، نه‌تنها تحريم‌ها لغو نشد بلكه وزير خارجه دولت تدبير و اميد نيز در فهرست تحريم‌ها قرار گرفت!

وی بیان داشت: خوب حالا حضرت آقا می‌فرماید که مثلاً «وزیر امور خارجه بسیار آدم خوبی است. بسیار آدم توانمندی است. شخصیت مؤمن و معتقدی است. از بچه‌های انقلاب است». بعد جلسه بعد که صحبت می‌کند می‌فرمایند: «اگر آقایان رفتند و نشستند و دست دادند و خندیدند ما نمی‌پذیریم». خب الآن آقا دارد تعریف می‌کند یا تکذیب می‌کند؟ آنجا شخصیت است. اینجا گفتمان و عملکرد است. اگر ما از عملکرد شخصی انتقاد کردیم این‌طور نیست که آدم بدی است.

وی افزود: این‌همه دلسوزان به عملکرد دولت در برجام انتقاد کردنند به این گفتمان انتقاد شد به توجه نکردن به وعده‌های الهی و دل بستن به دشمن انتقاد شد الان این هم نتیجه 6 سال وعده برداشتن تحریم به مردم همه آن‌ها سراب سراب بود 2000 استاد دانشگاه هم از آقای ظریف و رئیس‌جمهور محترم درخواست کرده‌اند پیامدهای «اشتباهِ اعتماد به غرب» را براي مردم تشريح كنند.

وی اظهار داشت: تحریم ظریف بار دیگر ثابت کرد که نباید به وعده‌های برجامی و مذاکره با غربی‌ها خوش‌بین بود. دکتر ظریف در ۶ سال گذشته بارها از برجام حمایت کرده و آن را یک سند موفق خوانده است. حتی وی پیش از امضای برجام تأکید کرده بودند که هر نوع توافقی از عدم توافق بهتر است.

امام‌جمعه فارسان گفت: اما تجربه چند سال گذشته نشان داده است که برجام یک توافق بسیار بد بود و صرفاً باعث هدر رفتن امکانات و توانایی‌های ایران برای پیشرفت شده است.
وی عنوان داشت: درهرصورت این روش و این کار، کار خوبی نیست. شخصیت/عملکرد /گفتمان/این‌ها باهم فرق می‌کند بعضی‌ها این‌ها را باهم اشتباه می‌کنند. باید دقت داشته باشیم که تخریب شخصیت مسئول نشود. لذا انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد. می‌شود انتقاد کرد و وحدت هم داشته باشیم. عده‌ای به اسم وحدت و عناوین دیگر می‌خواهند دهان‌ها را ببندند. مواظب باشید.

وی در پایان گفت: فصل ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران هم هست. با توجه به اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران، خواهرانی که توانایی این موضوع رادارند حتماً به‌عنوان یک واجب کفایی که البته الآن بیشتر از کفایی است و نزدیک به عینی است، کسانی که توان دارند ورود کنند و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 42616

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42616/نباید-وعده-های-برجامی-مذاکره-غربی-ها-خوش-بین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir